Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, jag minns 60-70-talen som väldigt restriktiva ifråga om socker. Inte som lchf, man fick ju äta bröd och pasta och man fick äta sylt (hemkokt av min pappa) till pannkakorna, men sockerkonsumtionen var låg i mitt hem.
Schhhh, hon är i förnekelsestadiet. Ta det varligt.
Alltså, det skulle ju nästan vara kul att gå till terapeuten och säga att förhållandet är vid separationens kant därför att han inte bakar croissanter och kavlar pasta till mig!
Jag har tillbringat den gångna natten på hotell (inte pga äktenskapskris utan av andra skäl ).
I alla fall, det jag nu plötsligt erinrade mig var när det på mitt högstadium på 70-talet infördes ett mellanmål varje eftermiddag. Det var kanelbulle med juice/mjölk! Så dit hade sockerlarmen helt klart inte nått.
(Tänk om det varit idag, då hade lchf-arna gjort statskupp )
Ta det ett steg längre, gör om mannen till brevvän? Tänk vad roligt ni kommer få med all korrespondens!
Självklart tror jag snarare som du, än att man avsiktligt och planerat ljuger. I sammanhanget kändes den bakomliggande psykologin dock inte så viktig. Jag tycker snarare att sådana där paradoxer tillhör livets charm.
Dessutom slutade det med att om man bara lyssnar så TALAR KROPPEN OM vad den behöver, den VET vad den ska väga. Yeah right. Min kropp vrålar oavbrutet om saker som pizza, choklad, saltgodis och chips. Får nog börja lyssna på det.
Min kropp säger dagligen och stundligen åt mig att jag ska ligga på soffan och läsa och äta kakor, bullar och praliner.
Den har nog aldrig varit i svarsläge "toppen, nu gör du rätt hela vägen".