Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Jag är med honung angående fulpizzan; det är för slafsigt och äckligt bara. Till och med skinkan tycker jag smakar märkligt och osten likaså.

I Stockholm äter jag bara pizza på Vapiano och ett speciellt ställe vid Gullmarsplan. Ute i min förort finns det inget finare, så där skippar jag det helt.

Stalone: Tack för tipset, ska lägga det på minnet :)

Hur fungerar den? Stoppar man in vitlöksklyftorna i den runda manicken och sen.....?

Färsbiffar med fetaost och chili här ikväll, som fick puttra loss i lite grädde och fond efter stekning. Potatis till det, samt inlagd gurka och småtomater.

kl:

Lagade pulled beef under hela helgen (kändes det som!). Åts till middag i dag med klyftpotatis och valfri egengjord sås... två av oss gjorde yoghurtbaserad och den chiligalna sonen blandade den reducerade såsen från långkoket med massa kryddor...
Detta kommer bli ett återkommande helgpyssel då alla blivit galna i det! :d

Nejnej, du måste prata med honom. (Även om jag vet att du har det lite jobbigt med det).

Nejnej, du måste prata med honom. (Även om jag vet att du har det lite jobbigt med det).

Men hur ska jag ta upp det? Hur ska jag beskriva mina känslor för hemgjord pasta och croissanter för honom så att han verkligen förstår? Kan det vara så att män inte förstår sådant?

Me three! O_o :o

Lite seriösare: Här blev det varmrökt regnbåge från Börtnan, jag passade på att köpa när jag åkte förbi Östersund på vägen hem från bättre halvan. Jag är beroende av den där regnbågen, den är sanslöst god :d till det blev det matlagningsyoughurt, finhackad rödlök (hade ingen gräslök) och ångkokt broccoli. Inte så illa för en söndag tycker jag.

*kl*

Har kockat den fjärde, eller femte.. Omgången chili con köttfärs på två veckor. Gott, men snart måste jag nog hitta på något nytt :D

Hahahaha! No wonder min köttfärs smakar tamt, jag har typ ingenting i! :p Din var ju helt fantastiskt mycket mer intressant än min! Har fått bra inspiration så nästa helg kanske vi gör ett försök :)

Tack för tipset!

Det tycker jag att ni ska göra! Köttfärssås och dylikt är nästan det roligaste att laga tycker jag (såvida man har ordentligt med tid på sig dvs); då kan man hålla på att inspireras och experimentera i det oändliga, ha i lite allt möjligt och ändå komma undan med det. Sånt tycker jag är kul, och ibland är faktiskt more more! ;)

Ordentligt med tid är helt klart ett nyckelord. De flesta grytor är godast om de får vila en natt.

Terapi kan kanske vara ett bra första steg?
Ni har väl katt ihop? Tänk på katten innan du gör något drastiskt!

Chailatte till frukost, och finncrisp. Perfekt framfördatornpåjobbetfrukost.

Vet du vad stället vid gullmarsplan heter?

Il forno da nova heter det tror jag, eller något liknande :).

Terapi kan kanske vara ett bra första steg?
Ni har väl katt ihop? Tänk på katten innan du gör något drastiskt!

Två katter, två stackars skilsmässokatter kan bli följden av detta!

Alltså, det skulle ju nästan vara kul att gå till terapeuten och säga att förhållandet är vid separationens kant därför att han inte bakar croissanter och kavlar pasta till mig! :D

Jag har tillbringat den gångna natten på hotell (inte pga äktenskapskris utan av andra skäl :p). Allt var trevligt, men maten var verkligen inget att ringa hem om. Som väl är har jag inga pretentioner alls när det gäller öl och vin, men till och med jag kunde se att vinlistan inte hade gjort någon vinkännare glad. Jag drack Hof till maten, således.

Varför serverar man ens så slätstruken mat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 064
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar