Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Eller en Pizza Hut med cheese burgers i kanten?

Den har jag nog inte sett på deras meny, men cheesy crust i valfri variant är a little piece of heaven om man är på det humöret. Den har mozzarella inbakat i pizzakanten, själva varianten av pizzan är vad man väljer för pizza från menyn.
Jag älskar pizza hut. Slabb-pizzor från vanliga pizzerior är ...just slabbiga i jämförelse med pizza huts pizzor som är riktigt goda. :p

*kl*

Jag behöver hjälp, jag har inga idéer om vad jag ska äta till middag och ingen aptit heller. Det är ju fredag och jag har sett fram emot att fixa fredagsmys och nu när det är dags blir det bara :meh:

Förslag emottages tacksamt så länge de inte innehåller musslor eller paprika! Det mesta finns hemma så länge inte någon föreslår ren eller gåslever, det får jag svårare att fixa...

Alltså, jag minns 60-70-talen som väldigt restriktiva ifråga om socker. Inte som lchf, man fick ju äta bröd och pasta och man fick äta sylt (hemkokt av min pappa) till pannkakorna, men sockerkonsumtionen var låg i mitt hem.

Detta är en liten urspårning men jag måste bara nämna min morfars pastaskräck. Han var född 22 och vägrade fram till sin död att äta några "jävvvvla makaroner". Potatis skulle det vara och inget annat.

KL
Jag forstar fortfarande inte riktigt vad som hande, for inte kan det val vara sa att smaklokarna vaxt upp och utvecklats?

Jo, jag tror faktiskt att de gör det! När jag var liten, till exempel, älskade jag leverpastej, blodpudding och gul ärtsoppa. Nu står jag inte ens ut med lukten. Jag avskydde broccoli, blomkål och oliver - nu skulle jag gärna leva på alla tre ;)

Under många år i England blev jag lite (vänskapligt) retad för att jag var så otroligt känslig för stark mat och fick tårar i ögonen av en korma. Jag bodde länge i "Banglatown", så skulle det ut att ätas med huskamraterna blev det oftast indiskt/bangladeshiskt/pakistanskt - och plötsligt så bara funkade det.

Nu älskar jag stark mat och stoppar gärna ner en flaska Tabasco i handväskan om jag ska hem till föräldrarna ;)

Fast det jag gillar med svensk pizza är att den faktiskt har "pizzakrydda" dvs de klassiska pizzaörterna på. Amerikansk pizza har det aldrig, där är det mer som en varm macka. I England åt jag nog aldrig pizza.....

I England betyder ju pizza oftast pan pizza, tjocka halvbakade bottnar med... nej, jag lyckades aldrig förstå mig på Domino's och liknande. Pizza Express och Strada lyckas väl ganska väl med sina italienska pizzor men det är ju inte som i Sverige! ;)

Jag har hört att våra "svenska" pizzor är typiskt Balkan. (Otroligt dålig mening men jag vet inte hur jag ska skriva om den.)

Inget förvånar mig längre.........:yuck:

Men det är väl i England (ja, jag vet att du befinner dig i Skottland ;) inte England) man kan, på vissa fish`n´Chips-ställen köpa en friterad Mars-bar? En chokladbit typ Snickers fast med annan fyllning. Och som sagt - friterad!

Japp! Japp! (Förlåt, det var för enkelt för att inte hysta in det.)

Mer typiskt för Skottland, påstår maken.

Norra England och Skottland mest, tror jag. Hade vi Sjalen på plats hade hon säkert kunnat berätta hur det är i Yorkshire ;)

Ja! Det skulle vara kul att hora vad Sjalen har att saga om Pizza.

Fast det jag gillar med svensk pizza är att den faktiskt har "pizzakrydda" dvs de klassiska pizzaörterna på. Amerikansk pizza har det aldrig, där är det mer som en varm macka. I England åt jag nog aldrig pizza.....

Nar jag atit pizza i England har den varit fortvivlat lik Amerikansk pizza. :yuck:
Jag har inte varit sarskilt imponerad av Italiensk pizza ... Yngste sonen at pizza varje kvall till middag i tva veckor under en Italien semester lite overallt i landet for en hel del ar sedan. Mest Calzone, men nagra ganger tvingade jag honom att valja nagot annat och da blev det 'vanliga' pizzor.:p Han kande inte nagon namvarld skillnad mot Svensk pizza ... och inte jag heller nar jag smakade.

Jag har förstått att amerikanska pizzor kan vara ganska smaklösa historier... Men generöst med ost?

Det ar alltid generost med ost (pa alla ratter som traditionells har en del ost, som tex lasagne YUCK!) Och Calzone ar superackligt. Nagon konstig deg, som jag inte anser ar pizza deg, fylled med olika ostar tills det ar sa maktigt att man inte kan ata det. All pizza deg ar valdigt annorlunda i USA ... Ar det nagon som vet vad det ar for skillnad?

I dag har frukost en bestatt av en bit kebab pizza, Lunchen blev tva (!) semlor och eftermiddags "fikat" blev en jatte laddning los godis. :p Undrar varfor jag inte kanner nagon storre hets att ge sig ut att ata?:angel:

kl:
Debuterar lite försiktigt i den här tråden:

Hade lite färska lasagneplattor hemma och en klatt överbliven köttfärssås. Eftersom Lillskrutt äter hemma hos en kompis idag och både jag och Storfot gillar lasagne så blev middagsvalet enkelt. Nu har jag en lasagne i ugnen. :d

Böngryta (kidneybönor, röd lök, röd paprika, tomat, chili), gräddfil och bröd.

Har fått ett par lammspett från en vän som hade grillat för mycket till ett barnkalas, så nu gör jag en tabbouleh och planen är att blanda köttbitarna från spetten som jag skär ner till småbitar i den tillsammans med meze-yoghurt och fylla i libabröd som jag har i frysen just nu (5 paket för 48:- på willys!). Jag är inte så förtjust i lamm men detta var honungsgrillat och doftade ljuvligt iallafall.

Han kande inte nagon namvarld skillnad mot Svensk pizza ... och inte jag heller nar jag smakade.
Hur kan man inte känna skillnad? Eller ja, det beror väl på vad du menar med "svensk pizza" antar jag?

Jag äter överhuvudtaget inte pizza på vanliga pizzerior i Sverige, det är för vidrigt helt enkelt. På Sicilien har jag bara fått goda pizzor, fina, smakrika och saftiga till skillnad mot äcklet de serverar på lokala hak i Sverige, med burkchampinjoner och slabbig skinka :yuck:.

:wtf: :eek: :yuck:

Hur kommer man på tanken?

GRÄDDE?????

Pommespizza tror jag finns här också.........................

Tjocka pommes på bröd äter engelsmännen ibland :-) A chip sarnie!

Ska strax planera kvällens middag och känner att jag behöver rensa skallen lite först, innan jag beslutar mig för nåt helt galet.......

Det undrade vi också... Sedan beställde mamma en ny pizza.

Vad tror vi om en chip sarnie med lite vispgrädde på toppen? En idé för lördagens middag kanske? Dessert i form av friterad Marsbar med lite smält ost över, såklart. Kanske lite skivad varmkorv också, när vi ändå är i farten. Mmmm! :d

Inget förvånar mig längre.........:yuck:

Men det är väl i England (ja, jag vet att du befinner dig i Skottland ;) inte England) man kan, på vissa fish`n´Chips-ställen köpa en friterad Mars-bar? En chokladbit typ Snickers fast med annan fyllning. Och som sagt - friterad!

Jajjemän, och när jag nu ändå är i farten med mina bekännelser så får jag erkänna att jag faktiskt provat det också (samt friterad haggis - dock inte tillsammans). Det var precis lika äckligt som det låter. Jag har blivit itutad att det är typiskt skotskt, men det kan säker ligga mer nationalism än sanning bakom det uttalandet. :p

Ryktet säger att dessa friterade Marsbars har blivit bannade från vanliga fish & chips-hak och endast får säljas på en, klassisk skotsk, restaurang här i stan, så kanske har även skottarna en gräns?

Den har jag nog inte sett på deras meny, men cheesy crust i valfri variant är a little piece of heaven om man är på det humöret. Den har mozzarella inbakat i pizzakanten, själva varianten av pizzan är vad man väljer för pizza från menyn.
Jag älskar pizza hut. Slabb-pizzor från vanliga pizzerior är ...just slabbiga i jämförelse med pizza huts pizzor som är riktigt goda. :p

Men alltså... nej! Jag trodde att cheesy crust skulle vara gott (kan man nånsin få för mycket ost liksom?!), men jag blev faktiskt besviken! Jag håller dock med om att Pizza Hut's pizzor är riktigt goda, om än så långt från en klassisk italiensk pizza man kan komma.

Hur kan man inte känna skillnad? Eller ja, det beror väl på vad du menar med "svensk pizza" antar jag?

Jag äter överhuvudtaget inte pizza på vanliga pizzerior i Sverige, det är för vidrigt helt enkelt. På Sicilien har jag bara fått goda pizzor, fina, smakrika och saftiga till skillnad mot äcklet de serverar på lokala hak i Sverige, med burkchampinjoner och slabbig skinka :yuck:.

Amen, sistah!

Sjuk och ynklig. Tack och lov fanns det köttfärssåsrester, så sambon kokade pasta och vi var räddade.

Håll skenet uppe, kära Hyacinth, och bli inte förtvivlad.

"Rose, you will not commit suicide, I forbid it. No one in this family has ever committed suicide, and I'm sure we're not going to start on the day I'm having the new vicar for tea and light refreshments."

((Detta citatet är ju dessutom dubbelroligt eftersom det låter som om Mrs B ska äta prällen till teet.))

Tack! Och jag gillar också burksvampar, i alla fall i 80-tslsklassikern kasslergryta med burkchampinjoner och lök samt paprikapulver.

Nu har jag aldirg varit pa Sicilien, det kan ju vara darfor jag inte kanner igen "goda" pizzor?;) De pizzor vi atit i Italien (Rom, Venice, Florence, Milan och mindre orter mellan dem) har inte skiljt sig namvart fran pizzor pa bra pizza stallen i Sverige. Det ar ju inte helt nodvandigt att bestalla pizzor med slabbig skinka och burkchampinjoner ... det finns ju faktiskt pizzor med annat pa.

Det ar ju inte helt nodvandigt att bestalla pizzor med slabbig skinka och burkchampinjoner ... det finns ju faktiskt pizzor med annat pa.
Gud vilken tur att du sa det för jag brukar alltid beställa just "pizza med slabbig skinka och vidriga burkchampinjoner" men har trots det aldrig förstått varför varje pizza smakar röv.

Eller inte.

Min poäng var att alla pizzeriapizzor jag någonsin ätit i Sverige har varit just såna - med äcklig skinka och dåliga råvaror. Inte att jag som en idiot upprepade gånger går och beställer nåt jag inte tycker om. Inte heller att det bara är skinkan och champinjonerna det är fel på utan snarare för att visa hur typiska pizzeripizzor smakar. Min fråga var alltså VAR ni brukar äta pizza i Sverige, typiska lokala sunkhakspizzerian eller schysstare restauranger, inte tips på vad för topping jag ska be om i framtiden.

Primo ciao ciao har goda pizzor tycker jag, likaså vapiano. Annars äter jag sällan pizza ute, utan väljer annat.
Tilläggas kan att jag föredrar pizza utan tomat.

Vapianos pizzor är ljuvliga! Jag lever på dem när jag är i Stockholm :D Likaså finns det ett jättebra ställe vid Gullmars som har suveräna pizzor.

Finpizza är gott i Sverige! Stenugn, lite goa grejer som mozzarella och parma på. Det är GOD pizza.

Fast jag kan gilla hämtpizza också. Då väljer jag köttfärs eller parma, de är bättre än pressad skinkmassa och burkchamp.

I helvetet tror jag de serverar kebabpizza och "oxfilé" med béarnaisesås.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 064
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 484
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar