Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Finpizza - bra namn! Och ja, jag håller med - finpizzan är god i Sverige :)

Men hämtpizza, mandalaki, är du säker? Trodde du var för fin för sånt! ;) :p

Finpizza - bra namn! Och ja, jag håller med - finpizzan är god i Sverige :)

Moi? Jag är inte för fin för något som helst i frossarväg! Hämtpizza har dessutom en ingrediens som inte mycket annat har: man borde inte. Det är skitmat. Det är förbjudet. Därför förhöjer det upplevelsen :devil:

Wow mandalaki, din dekadens vet inga gränser!

Men kära du. Vad tror du att hon har den ökända mikron till egentligen?

(Jag har inte fattat hur man lägger in en spoiler här så ni får helt enkelt vänta på den officiella versionen.)

Pizza i mikro är biggest no-no ever! I vanlig ugn blir den däremot som ny. Jag äter bara en halv åt gången när jag sedan värmer andra halvan är den lika god :)

Jag äter mycket gott i Spanien! Framförallt lagar jag -aldrig- mat vilket måste betyda att jag råkat hamna i himmelen. Sicken tur!
Men seriöst så skulle jag nästan kunna offra mitt liv för avokadosarna här, likaså serranoskinkan och alla goda efterrätter (torrijas! :love:).

Vi är dock så jäkla pinsamma att vi tagit med tacokrydda från Sverige för att kunna ha tacokvällar. Riktigt skämmigt alltså och något som givetvis gör att jag måste lämna den här tråden genast.

Anna: Jag förutsatte att hon micrade någon exklusiv och dyr typ av fisk som ska tillagas i arton steg under 32 timmar, och steg fyra råkar vara att just micra den.

Sedan, svårt OT men jag måste bara: strike, struck, struck. Starstruck.

Tack, tack, tack. ;)

Finpizza är gott i Sverige! Stenugn, lite goa grejer som mozzarella och parma på. Det är GOD pizza.

Fast jag kan gilla hämtpizza också. Då väljer jag köttfärs eller parma, de är bättre än pressad skinkmassa och burkchamp.

I helvetet tror jag de serverar kebabpizza och "oxfilé" med béarnaisesås.

Det finns faktiskt ganska god fulpizza i Sverige också, men men får nog orka leta lite efter den ;) Min kvarterspizzeria i Högsbo har fantastiskt god mat, inte bara pizzan utan allt verkar leva upp till önskemålen.

Bästa fulpizzan jag någonsin ätit är från ett litet ställe utefter länsväg 174, precis innan man svänger av till Hunnebostrand. Råkar ni ha vägarna förbi Delfinen så ska ni stanna och äta! (Jag är fullt medveten om att man inte har vägarna förbi där om man inte ska till eller från Kungshamn, men det är värt krånglet.)

Anna: Jag förutsatte att hon micrade någon exklusiv och dyr typ av fisk som ska tillagas i arton steg under 32 timmar, och steg fyra råkar vara att just micra den.

Förutsätt icke. Jag råkar veta från säker källa att det är bakispizza som Bläckis slänger in i mikron. Vad hen nu än säger om riktig ugn.

För övrigt tror jag att det brukar vara steg 12 som kräver tillagning under mikrostrålar.

Hälsar

vän av burkchampijoner

Vi är dock så jäkla pinsamma att vi tagit med tacokrydda från Sverige för att kunna ha tacokvällar. Riktigt skämmigt alltså och något som givetvis gör att jag måste lämna den här tråden genast.

Du måste inte lämna tråden. Tror jag. Jag har varit med sedan starten och är så känd för konstiga matvanor att jag fått trolliga mail om dem. Ännu har jag inte blivit utsparkad ;)

Jag äter mycket gott i Spanien! Framförallt lagar jag -aldrig- mat vilket måste betyda att jag råkat hamna i himmelen. Sicken tur!
Men seriöst så skulle jag nästan kunna offra mitt liv för avokadosarna här, likaså serranoskinkan och alla goda efterrätter (torrijas! :love:).

Trots mitt stora matlagningsintresse och särskilt intresse av att göra saker från grunden så är Santa Marias guacamole-mix något av det godaste jag vet :love: Blir liksom aldrig så gott när man gör det själv! Tycker nästan samma sak om själva tacokryddan. Det är ju så den tacosen jag är van vid SKA smaka!

kl

Idag lovade min sambo att göra pannkakor till mig (är nämligen fruktansvärt ynklig på grund av både mensvärk och förkylning). Jag önskade alla toppings jag kunde komma på; banan, nutella, grädde, sylt, glass, socker. Bra mat att tröstäta! Verkar onekligen vara lite sötsugen :D

Pizza i mikro är biggest no-no ever!
Ja, gräsligt. Men handlar det om köpepizza, såndär slabbig sak så är det skitdetsamma tycker jag, pizzan blir kanske frasigare, men godare? Noo. ;)
Det är ju det som är grejjen med köpe-pizza. Det är slabbigt och det är fett, det är dåligt-samvete-mat, det är jag-vet-att-det-är-fel-mat och den kan man misshandla hur som och ändå äta. Man mår lika illa efteråt ändå, oavsett hur illa tillagad den än är. Jag säger bara en sak; Billys. :banghead:

Hälsar

vän av burkchampijoner

Ni äro anmälda till moderator. Förvänta er att bli utkastade! Jag fattar inte hur ni blev insläppta! Det är fan ingen ordning alls här!

Trots mitt stora matlagningsintresse och särskilt intresse av att göra saker från grunden så är Santa Marias guacamole-mix något av det godaste jag vet :love: Blir liksom aldrig så gott när man gör det själv!

Kära du, guacamolemixen innehåller bara 1,5% avocado. Det är kanske därför den inte smakar samma som enkelt ihoprörd egen guacamole (eller gucka som bea-folket säger) som faktiskt innehåller den där grönsaken avocado.
Du är för övrigt på grund av detta också anmäld till moderator. Det är inte klokt vilka okulinariska människor ni är! :arghh:

(Jag tycker om er allihop ändå. :)

Senast ändrad:

Sedan, svårt OT men jag måste bara: strike, struck, struck. Starstruck.

Jag tänkte det också, men jag vågade inte...:o Tack!

Ni äro anmälda till moderator. Förvänta er att bli utkastade! Jag fattar inte hur ni blev insläppta! Det är fan ingen ordning alls här!

Du är för övrigt på grund av detta också anmäld till moderator. Det är inte klokt vilka okulinariska människor ni är! :arghh:

... och det är förmodligen nu som jag inte borde erkänna att jag tar med mig både Knorrs Romanasoppa (alltså, pulversoppa! :eek:) och Blå Bands bearnaisesås (alltså, pulversås! :eek:) när jag åker från Sverige. Helfabrikat? Halvfabrikat? Var då?

KL

Nu tänkte jag försöka bruka lite allvar och hålla mig mer till ämnet i den här tråden, för första gången sedan jag äntrade den... I dag har jag lagat köttfärspaj med mango chutney i pajskal av vita bönor, mycket god lunch/brunch/whatever. Till middag blir det hembakad pizza - utan burkchampinjoner, varmkorv, ostkant och annat räligt. Ricotta och spenat är planen, men känner jag oss rätt kommer ungefär femhundrasjuttiosju andra ingredienser också att åka på av bara farten. :d

Jag tänkte det också, men jag vågade inte...:o Tack!

... och det är förmodligen nu som jag inte borde erkänna att jag tar med mig både Knorrs Romanasoppa (alltså, pulversoppa! :eek:) och Blå Bands bearnaisesås (alltså, pulversås! :eek:) när jag åker från Sverige. Helfabrikat? Halvfabrikat? Var då?

O jag fattar inget av starstrucket!

Hel och halvfabrikat - om man inte är en extremt hängiven idealist i sin mathållning, så tror ju jag att de allra flesta av oss har både exempel av hel och halvfabrikat på vår meny. Sen att man är medveten om att det är just vad det är och gör vad man kan för att det inte ska bli en övervägande del av sin konsumtion, gör ju att nog är ganska genomsnittligt normal ändå. :)

Det är ju så den tacosen jag är van vid SKA smaka!
Precis! Min sambo tycker likadant, han vill ha "Swedish tacos" och inte något annat liksom. Jag föredrar att göra egen "guac" (gör den bara på avokados, flingsalt och lime :d :love:) men den här alltså:

3925.png

:d :d :d :love:

honung: Noooo, kasta inte ur mig ur tråden :( Jag gjorde ju bara ett snabbt inhopp för att diskutera pizza. Vore så tråkigt om jag blir bannlyst :( Lovar att uppdatera om georgiska grytor, slovenska sausages, pullade porkar och parfaiter i fortsättningen!

Jag ska strax äta Dr Oetker pizza.
Jag har aldrig förstått varför man döper ett snabbmatsmärke till Dr Oetker. Det får mig alltid att tänka på tyska gynekologer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 064
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 484
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar