Sv: Tittar in i ditt kök - del 7
Det låter ju jättetilltalande!
en isglass som var brungulgrötig i färgen
Det låter ju jättetilltalande!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
en isglass som var brungulgrötig i färgen
Det var kanske lugnt med allt socker för fluortanten kom ju till skolan
Men den var jättegod! Vanilj med chokladsmak (brun) och banan (gul). Och den var inte grötig i färgen, utan randig
Fast vi fick inget fluor! Det var jättesynd för vi hade just högläst en bok där fluortanten kom i stärkt vit dräkt och ställde små pappmuggar på bänkarna. Inget sånt, hon kom i jeans och röd tröja
((Hur jag minns det vete fåglarna.))
Men gud, det är inte den jag tänker på! Ser inte den ut att vara en isglass?
Pappmuggar, veckade. Fast vanliga kläder
Fluoret var gräsligt, tyckte jag. Vår Fröken (ie lärarinna) insisterade dessutom på att vi måste gurgla med fluoret, som om vi hade en uppsättning tänder i svalget också. Det gjorde det hela ännu värre...
Jag funderar på om den jag tänker på hette något annat. Den hade en apa på omslaget och kingkong viskar i bakhuvudet men jag hittar inget när jag googlar.
Jag är fortfarande en hallonsodaälskare av rang, och vira blåtira! Jag och förgämnen har en smått osund relation när det kommer till läsk.
Igår skulle jag ut och ta en öl, vilket slutade med en mat- och vinfrossa på Marie Laveau.
Helt makalöst gott, en fläsksida (äter normalt inte fläsk) med kleggig god yta, cole-slaw, lökringar och en sallad. Ett vin med tjusig etikett till
Idag har jag varit friluftsmoder, och därmed grillat goda korvar över eld, druckit festis och ätit medhavd frukt i friluftsområde. 18 grader i solen gjorde det njutbarare än väntat.
Ikväll vete katten, halsont och snuvig, jag vill ha pizza...
Jag är fortfarande en hallonsodaälskare av rang, och vira blåtira!