Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Men den var jättegod! Vanilj med chokladsmak (brun) och banan (gul). Och den var inte grötig i färgen, utan randig :p

Däremot har Lena fel om den rödgröna dubbelpinnen. Färgämnen har aldrig smakat bättre :p. Den orange var apelsin.

Det var kanske lugnt med allt socker för fluortanten kom ju till skolan ;)

Det var kanske lugnt med allt socker för fluortanten kom ju till skolan ;)

Fast vi fick inget fluor! Det var jättesynd för vi hade just högläst en bok där fluortanten kom i stärkt vit dräkt och ställde små pappmuggar på bänkarna. Inget sånt, hon kom i jeans och röd tröja :meh:

((Hur jag minns det vete fåglarna.))

kl

till kvällsmat blev det här köttfärssås och och rivna morötter. Resten av familjen åt spaghetti till.

Men den var jättegod! Vanilj med chokladsmak (brun) och banan (gul). Och den var inte grötig i färgen, utan randig :p

Herre Gud, du är den enda jag mött som kommer ihåg Djungelpinnen!!! Var den verkligen randig? Där sviker minnet mig. Jag minns den som "rörd" men du har säkert rätt. Ja, nu när jag intalar mig det ( :D ) ser jag i mitt inre att den var randig - randig på snedden?

Fast vi fick inget fluor! Det var jättesynd för vi hade just högläst en bok där fluortanten kom i stärkt vit dräkt och ställde små pappmuggar på bänkarna. Inget sånt, hon kom i jeans och röd tröja :meh:

((Hur jag minns det vete fåglarna.))

Fluoret var gräsligt, tyckte jag. Vår Fröken (ie lärarinna) insisterade dessutom på att vi måste gurgla med fluoret, som om vi hade en uppsättning tänder i svalget också. Det gjorde det hela ännu värre...

Jag minns den som randig på längden - så rakt det nu kan bli med vaniljglass. Vad gäller rörigheten i ränderna har du egentligen inte helt fel - så fort man började slicka på den flöt de ju ihop.

Jag funderar på om den jag tänker på hette något annat. Den hade en apa på omslaget och kingkong viskar i bakhuvudet men jag hittar inget när jag googlar.

Det är nog isåfall det enda utom allmän pension som jag är för ung för så jag är väldigt tacksam :)

Jag är fortfarande en hallonsodaälskare av rang, och vira blåtira! Jag och förgämnen har en smått osund relation när det kommer till läsk.

Igår skulle jag ut och ta en öl, vilket slutade med en mat- och vinfrossa på Marie Laveau.
Helt makalöst gott, en fläsksida (äter normalt inte fläsk) med kleggig god yta, cole-slaw, lökringar och en sallad. Ett vin med tjusig etikett till:D
Idag har jag varit friluftsmoder, och därmed grillat goda korvar över eld, druckit festis och ätit medhavd frukt i friluftsområde. 18 grader i solen gjorde det njutbarare än väntat.

Ikväll vete katten, halsont och snuvig, jag vill ha pizza...

Pappmuggar, veckade. Fast vanliga kläder :)

Ja, det är sådana jag ser för mig. Jag tänker typ som de små ketchupbehållarna man fick pumpa själv i på McDonald's när jag gick i högstadiet för 3-4 år sedan?

Fluoret var gräsligt, tyckte jag. Vår Fröken (ie lärarinna) insisterade dessutom på att vi måste gurgla med fluoret, som om vi hade en uppsättning tänder i svalget också. Det gjorde det hela ännu värre...

Ja - nu har jag ju inte varit med om fluortanter i skolan, men jag har en fluortant (tandsköterska) till mamma som tycker att man ska fluorskölja minst trettiosju gånger om dagen. Gärna fler. Helst ska man nog bada i fluorlösning och gärna använda tandtråd mellan tårna och bakom öronen när man ändå är igång.

Jag är fortfarande en hallonsodaälskare av rang, och vira blåtira! Jag och förgämnen har en smått osund relation när det kommer till läsk.

Igår skulle jag ut och ta en öl, vilket slutade med en mat- och vinfrossa på Marie Laveau.
Helt makalöst gott, en fläsksida (äter normalt inte fläsk) med kleggig god yta, cole-slaw, lökringar och en sallad. Ett vin med tjusig etikett till:D
Idag har jag varit friluftsmoder, och därmed grillat goda korvar över eld, druckit festis och ätit medhavd frukt i friluftsområde. 18 grader i solen gjorde det njutbarare än väntat.

Ikväll vete katten, halsont och snuvig, jag vill ha pizza...

Fläsk är jefvligt gott när det är gott! Jag är inte heller någon fläskälskare men när det är rätt tillagat kan det vara fantastiskt.

Friluftsmoderskapet låter trevligt tycker jag, och Festis... aaah!

Krya på dig Hyacinth, få inte feber för "If you have to perspire, I wish you'd go into the back garden, so as not to disturb the people who respect us socially."

Jag tänkte också på den men jag tror att det var när jag gick på högstadiet (ännu en gång för tre-fyra år sedan) som den fanns på marknaden.

Jag är fortfarande en hallonsodaälskare av rang, och vira blåtira!

Pssst! Jag har varit med och utformat etiketten på vira blåtira! Även på systerprodukterna Coco Bahia, Hicka Persika, Halla ballou och Kiviga Kruse. Då var det Falken som var kunden till den byrå jag jobbade på som reprofotograf, jag tror falken blev uppköpta av något större bryggeri sen, typ åbro eller nåt. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 064
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 484
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar