Tittar in i ditt kök - del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Fetaostinbakad lax, potatismos och gröna ärtor. Tänkte göra den efterlängtade risotton men hade slut på parmesan. Siktar på morgondagen.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag kommer att få löksoppa enligt receptet i boken Matmolekyler. Det blir otroligt gott! Nybakat bröd till. Och vatten att dricka, hur gott det än vore med någon annan dryck.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag har precis lagat världens godaste pastarätt!
Färsk pasta med kebabkött, champinjoner, vitlök, kalvfond, grädde, salt och peppar. Toppad med lite stureost!
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Kl

Möten fram till nu så det blir bröd, lufttorkad skinka, avokado och lite mozarella.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Igår lunch då jag hade trevligt besök: potatis, köttbullar och gräddsås, hemgjord lingonsylt och smörgåsgurka
Middag med familjen: Kycklingklubbor, ris och skysås och lite grönt

Idag är jag sååå sugen på potatis, stekt falukorv och senapssås men bara jag som tycker om det så funderar på om jag ska laga det till lunch till mig själv (men ogillar att göra mat bara till mig själv)
Trolig middag blir i alla fall något med falukorv då jag av någon anledning är mycket sugen på det, något som familjen i alla fall accepterar är ugnstekt falukorv med mycket ost och lök, till det potatismos:)
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

De få gånger jag lagat dylikt har jag lagt en driva minitomater i mitten och massa vitlök samt äpplen. Sen äter jag mittengojset och lämnar korven till övriga. Supergott!
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag längtar fortfarande efter risotto men har glömt att handla parmesan. Igen.

Det får bli bläckfisk med chili.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6


De få gånger jag lagat dylikt har jag lagt en driva minitomater i mitten och massa vitlök samt äpplen. Sen äter jag mittengojset och lämnar korven till övriga. Supergott!


Ungefar sa gor jag ocksa ... jag ska bara addera vitlok nasta gang.

I dag stannade vi i staden Hope for att handla och de hade en BBQ buss med den i sarklass godaste BBQ utanfor sodra USA (dar det kommer fran). Sedan gick jag in i affaren och handlade Canada's motsvarighet till falukorv sa vi at korv och potatis med en lok och senaps sas till. Jatte gott faktiskt.
Jag korde i mina tofflor i dag ... och glomde bort det sa jag spatserade omkring pa parkeringen dar vi kopte BBQ och i affaren i mina mysiga tofflor:o TUR att jag kopte ett par gra ... istallet for de rosa jag holl i forst.:p
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Kl


Idag blir det...risotto:D en med gula kantareller och karl-johan samt trattisar och spenat. För sambons skull, kyckling med rosmarin till. Han blir inte mätt på "bara" risotto.
Chablis till.

Rödvinskokta päron till efterätt, med en liten chokladmousse toppad med salt eller lakrits vid sidan av.
Kul med gäster mitt i veckan!
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Aha, du kom ihåg parmesanen! :D

Här blir det något mellanting mellan köttgryta och köttsoppa, med MYCKET vitlök! Inga vampyrer här inte :p det är också rödvin, svartpeppar och buljongfond i. Till det blir det bröd (bake-off som man gör själv hemma), färska kantareller (årets sista?) samt en klick crème fraiche.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Ikväll åt vi tagliatelle med pesto rosso, stekt sparris, majs (Findus majskolvar som jag skrapade av majskornen från), zetas blandade bönor och parmesan.

Igår fiskgryta på torsk, grädde, citron, dill och dijonsenap. Kokt potatis till. Ärtorna glömde jag i frysen.

Jag är så trött på att alltid tänka på att anpassa maten efter vår tvååring som är så otroligt noga med vad han äter. Ändå passar det vi lagar oftast inte. Ikväll var det skrik och panik och hela havet stormar trots drivor av parmesan på tallriken och det slutade som så ofta med fil och smörgås.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Usch, ja, små barn är för all del söta, men de är inte mycket till middagssällskap. Bäst vore om de kunde äta i barnkammaren tillsammans med barnflickan, tycker jag. :p

Allvarligt, just måltiderna är bland de allvarligare nackdelarna med att ha (små) barn. Det tycker jag verkligen.

Jag har tyvärr inga råd att ge.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Kl
Igår kväll gjorde jag en mustig höstgryta, fläskkött, svamp (sörjer att det inte finns egenplockade trattisar och kantareller i min frys så då får köpt duga), kryddade med peppar och salt och persilja bara, gjorde en gräddsås och hela familjen åt med god aptit, hade ris till :)
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Det enda råd jag kan ge är att ge mer "barnvänlig" mat ifall tvååringen gillar det, dvs makaroner och korv, potatismos och köttbullar etc. om du förstår vad jag menar. Jag tycker inte man misslyckas om man gör alternativrätt...
Men förstår din frustration....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp