Tittar in i ditt kök - del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Har blir det pizza fran stadens lilla pizzeria i kvall ... jag har ont i halsen och mar pyton:eek: misstanker att en forkylning haller pa att gora sitt intag.:arghh:

Jag har fardiga pie skal hemma och en pie fyllning i frysen sa det ska jag val kunna slanga ihop. Jag ar jatte sugen pa nagot gott.:d
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Kl
Blev galet sugen på korvstroganoff så det får det bli ikväll :) Självklart ris till men det gillar inte resten av familjen så de får "skruvmackisar" för det "ska det vara till"
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Kl
Ris, chicken nuggets, kall senapssås och lite grönt till blir det till middag ikväll:)
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Hmm, let me think.

I måndags coachade jag pappa i att göra italienska köttbullar i smaskig tomatsås. Spaghetti till.

I tisdags lax, pressad potatis, bouchons muqueux verts och romsås.

Igår grillade vi, spett och ett par hamburgare. Råstekt potatis till samt en liten sallad på paprika, cocktailtomater och rädisor. De börjar bli träiga nu tycker jag :(

Har precis gjort iordning en pastasallad till ikväll, farfalle med tärnad kallrökt skinka och lite tärnad pepparsalami, några ostkuber, gurka, tomater, paprika och rödlök. Har gjort en liten citronvinaigrette med Dijon till den som önskar. HCHP.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Vegetarisk filé, och salladsbuffé (bl a pastasallad, gurka och tomat) från Ica.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Kl

Jag köper De Cecco eller lidls Combino. Den sistnämnda är en god budgetpasta, ska bara fundera ett varv till på om jag kan tänka mig att handla där.
Igår åt vi upp den sista Barillan, kan ju inte kasta den.




Till lunch supergoda älgfärsbiffar med sallad och en äppelsås. Riktigt gott, länge leve den genomtänkta matlådan.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag äter den ekologiska som finns i den affär jag är på. För det mesta Garant (eftersom Willys är närmaste butik) men även icas egen.
Den är helt ok tycker jag.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

De Cecco känner jag inte ens igen. Var finns den? Jag köper ett par, tre olika varor på Lidl, kanske blir pasta en av dem framöver? Ska testa.

Garants dömde jag ut utan att ha smakat, men får kanske ge den en chans ändå. Zeta var sämre än jag trodde/hoppades. Väldigt sladdrig och smaklös, på ett underligt vis.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Zetas är äcklig som satan rent ut sagt.
De cecce hittar jag lite här och där, oftast i små delibutiker.
Coops egna är hyfsad i nöd.


Ikväll, piffig potatissoppa med spenat. Surdegsbröd till.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag ar forkyld och har absolut ingen lust att laga mat. I gar blev det pizza fran lokal "haket" och i kvall aker vi ut med nagra andra och ater 'ribs' ... pa baren som ligger i anslutning till Esso stationen har i narheten.:p De har forvanansvart bra ribs och den lokala Canadensiska olen ar mycket god ... De tilloch med har en godkannd Merlot.

I morgon aker 'slow cookern' fram igen ... vi aker vidare pa Sondag sa det galler att fixa ett par middagar till frysen.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag avråder starkt från ICAs budgetmärke Basic, den går inte att äta. ICA spagettin är dock ok, sen har jag köpt på lidl och den funkar bra, tror den heter Combino.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp