Tittar in i ditt kök del 27

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 005
  • Visningar Visningar 45 108
Fixade middag hos yngsta sonen och hans lilla familj igår. Och så kom några vänner och hans svärföräldrar över. Så trevligt. Jag bjöd på ett justerat recept på helstekt fläskkarré med ananasglaze. (Ica) Jag har bla bytt ut till fläskfile och pga ont om tid blev det färdig mango chutney.

Det blir alltid toppen och succé.

Till förrätt småplock och till efterrätt hemgjord glass med nykokt kolasås.

En bra dag, både matmässigt och sällskapsmässigt.

Fixade middag hos yngsta sonen och hans lilla familj igår. Och så kom några vänner och hans svärföräldrar över. Så trevligt. Jag bjöd på ett justerat recept på helstekt fläskkarré med ananasglaze. (Ica) Jag har bla bytt ut till fläskfile och pga ont om tid blev det färdig mango chutney.

Det blir alltid toppen och succé.

Till förrätt småplock och till efterrätt hemgjord glass med nykokt kolasås.

En bra dag, både matmässigt och sällskapsmässigt.
Färdig mango chutney istället för ananasglaze, svårt få med allt när jag samtidigt fixar med annat. Svårt med fokus ibland .....

Idag fixade jag matlådor. Less på utemat och kommer jobba på hemmaplan i ca 2 veckor så taggad på hemlagat.

Har fixat:

Vegetarisk lasagne
Paprikasoppa, recept från dn.
Minipannbiffar med svampsås
Lårkycklingfile med honung, balsamvinäger, fetaost och ruccola. Till det klyftpotatis.

Det sistnämnda blir även dagens middag då äldsta sonen med familj kommer på besök idag.
Till efterrätt blir det äppelskivor stekta i smör med honung och ingefära. Serveras med glass.

Kul laga mat när tiden finns.

Igår fondue igen - smaskens och extremt bra socialt ätande med familjen. En riktigt fin Ktima Kir-Yanni från 2020 i glasen.

Idag lammfärsbiff med timjan o vitlök, potatismos, calvadossås, bakad spetskål, friterad svartkål och rostade rötter. Äppelmust att dricka till.
IMG_8172.webp

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 876
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 402
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
112 018
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka