Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blev den nästan lite smaklös eftersom det är både paprika och rucola i den. Förslag för att piffa upp lite?
 
Idag blev det en oväntad lyckträff - jag provade ett recept på baksidan av en förpackning och det var supergott! :d Lasagne med svarta bönor, kidneybönor, morot, zucchini mm. Bebis 8 månader tyckte också det var kanon och skeptiska maken sa ”helt okej” så jag säger succé :D
 
Visa bifogad fil 94307

Morotspaj! Har varit sugen hela veckan! :love: (Men inte hunnit/ inte hunnit först till matlagningen förrens idag :laugh:)

Dottern fick en egen med kantareller istället.

Tack för tipset och inspirationen! Hade fram till nu missat detta recept även om jag ofta spanar bland Icas receptsamlingar, men jättegott ju! Jag hade en cheddarrest som fick gå med i pajdegen och sedan en bunke fetaost i äggstanningen - och så den där frikostiga cream cheesen som pricken över i. :d :love:
 
Jag har ju tyckt att jag ju börjat lära mig laga mat och haft lite gott självförtroende. Igår raserades den bilden totalt. Jag gjorde så gruvligt äcklig mat att jag inte ens kunde äta upp. Sambon försökte hitta något positivt och sa typ: "Ja, men det var ju inte så man ville kräkas." 😂
Jag räddades av god citronsorbet som jag strösslat över med nyplockade smultron och skogshallon.
 
02999D45-A6BC-4663-87B6-32D7A8B0C7D3.jpeg


Pasta med rökt lax, spenat och färsk dill.
Det blev finare på tallriken sen med nymalen peppar och parmesan 😂
 
I går var det dags. Som jag längtat.
Jag gjorde Moule. Och den blev fanimej magisk om jag får säga det själv.
Hade i chili från egna odlingen. Hemjord aioli och surdegsbaguett till.
Totalt gick anrättningen plus bröd på ca 70:- 👍
Billigt och så gott och enkelt.
2ED68E20-C7A3-4C77-82C6-9725FE8F689B.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp