Potatispizza med vattenmelon som side till lunch. Ätbart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om riset tar slut och du inte hittar mer så tipsar jag om att köpa vermicelli som du steker i smör och sedan kokar med ett bra basmatiris. (Rekomenderar Amiri som man hittar på bra orientaliska butiker).Hittade idag ett libanesiskt ris i affären. Vi älskar det och har inte hittat det på ett par år. Så nu bunkrade jag massor.
Det är ris och som små pytte-nudlar typ som steks i smör innan det kokas med buljong som får puttra bort.
Fräste på lite olika lökar, kycklinglårfiléer och blandade allt och stoppade i lite majs, spetspaprika och hackad bladpersilja på slutet. Jättegott!
Hittade idag ett libanesiskt ris i affären. Vi älskar det och har inte hittat det på ett par år. Så nu bunkrade jag massor.
Det är ris och som små pytte-nudlar typ som steks i smör innan det kokas med buljong som får puttra bort.
Fräste på lite olika lökar, kycklinglårfiléer och blandade allt och stoppade i lite majs, spetspaprika och hackad bladpersilja på slutet. Jättegott!
Jag hittade "Rice-A-Roni" på Publix i Bonita Springs för två år sedan. Kjempegodt!Ahhh ... har i USA kan (kunde?) man kopa det i "paket" som "Rice-A-Roni" men egentligen nar det bara vermicelli pasta och ris. SUPER gott och mycket enkelt om man lyckas fa pastan "brun" utan att branna den. Vansinnigt gott och ofta serverad i mellanostern.
sag att jag var andra "pa bollen"
Jag hittade "Rice-A-Roni" på Publix i Bonita Springs för två år sedan. Kjempegodt!
Det låter godt. Tyvärr måste jag avstå jordnötssmöret pga allergi mot nötter. Synd!Förbereder mat inför kvällen då avkommorna kommer som bärhjälp bl a. Är en riktig matmamma och önskemål avseende mat är, grillad kycklingfile, utbankad och marinerad i bla koriander. Till det wok av paprika, broccoli, rödlök, vitlök och sweet chilisås. Serveras med ris och chrunchy jordnötssmör. Brukar bli riktigt gott.
Låter gott. Tonfisk är riktig lyxmat.Det låter godt. Tyvärr måste jag avstå jordnötssmöret pga allergi mot nötter. Synd!
Jag har också förberett dagens middag. Det blir provencalsk potatissallad på färsk potatis, vårlök, en citronvinägrett med provencalska örtkryddor och vilök. Till det färsk tonfisk med rå kärna och sugar snaps.
Det låter godt. Tyvärr måste jag avstå jordnötssmöret pga allergi mot nötter. Synd!
Jag har också förberett dagens middag. Det blir provencalsk potatissallad på färsk potatis, vårlök, en citronvinägrett med provencalska örtkryddor och vilök. Till det färsk tonfisk med rå kärna och sugar snaps.