Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middagen idag blev en perfekt medium rare Ångbåts biff med tre sorters stekt lök (gul, röd och purjo) timjanstekt klyftpotatis, sky och en sallad.

Ha.

de egentligen helt andra planer men gick förbi köttdisken och såg hängmörad ryggbiff till OK pris.

I morgon blir det Kyckling från Bretagne.
 
Grillbuffen strax klar

A409EBB7-89A0-4C63-8161-05C803BBDF9D.jpeg
 
Idag blev det en oväntad lyckträff - jag provade ett recept på baksidan av en förpackning och det var supergott! :d Lasagne med svarta bönor, kidneybönor, morot, zucchini mm. Bebis 8 månader tyckte också det var kanon och skeptiska maken sa ”helt okej” så jag säger succé :D
Recept?
 
Ikväll blev det pannbiffar med potatisstomp och svampsås. Hade också rårörda lingon, picklad rödlök och pressgurka som låg i kylen och skräpade innan vi åt dem ikväll. Gott!
Vi fick varsin stor skål med nyplockade hallon också till efterrätt. Så gott! 😍
 
I dag kom ena Sonen och jag gjorde lunch. Det blev latt "overdone" 😡 flaskfile som jag lindade bacon runt. Det var inte varre an att det var gott anda, men synd i alla fall.
Till det gjorde jag en potatissallad med tomater, farsk majs skuren fran kolven, Florida sonen's chili finhackad, var lok, och gorgonzola smulor.
Till det en enkel vinaigrette med vitvins vinager, oliv olja, salt, peppar, och dijon senap.

Mycket gott trots att jag lat flaskfilen vara for lange i ugnen. Det blir till att satta i termometer nar jag satter in den i fortsattningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp