Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill ha flera kvällar som igår,, Vi satt på en folktom strand i solen och var sådär härligt sommarlovs slöa. Middagen som hämtades ur kylväskan var färdig stekta hamburgare med tomat och aioli + lite salt chips, smakade helt fantastiskt. Efter maten tog jag ett dopp i det glittrande havet🌞💦
 
Ikväll grillade sambon: biff med kappa, majskolvar, skogschampinjoner och spetskål. Jag gjorde en sallad med tomat, rödlök, bladpersilja, citronsaft, kryddor, olja. Gött!

Efterrätt:
Hallonsorbet, mango- och passions-sorbet och glassen ”himelsk röra”. Så gott! 😍
 
I gar var det salad pa spenat och sallads gront, kyckling, var lok, jordgubbar, capris, korsbars tomat, och get ost. Serverat med nybakat brod och aprikos vit-balsamic. Maken ville att jag skulle skriva ner recept, det var sa himla gott, han blev nastan sur nar jag sa att det var en "Man tar vad man har" sallad.

I dag blev det salad pa spenat och arugula, grillat kycklingbrost, soltorkad tomat, avokado, sot gul lok, gorgonzola smulor, och fikon balsamic. I dag bestamde Maken att det var nog bast att jag fick fortsatta gora salader pa "Man tar vad man har" ... men papekade att han tyckte det var lite synd, jag borde skriva en kokbok om vad man behover ha hemma.😂
 
Ikväll skulle vi grilla. Men vi skulle ha toast Skagen som förrätt. ”Råkade” göra hur mycket som helst iom ashungrig med rejält haltande impulskontroll. 😅Blev jättemätta och struntade i grilla.
Så himla gott! 😍

Sambo åt glass till efterrätt. Jag hoppade det. Men kan inte sova och är ashungrig. Kanske slinker ner till köket.. :d
 
I dag blev det "linner" ett mellanting mellan lunch och dinner. :p barn och barnbarn kom en svang innan de akte till ett barnkalas i omradet och jag gjorde Chicken piccata. Det ar verkligen himla gott ... och nar man gjort det nagra ganger himla enkelt ocksa.:) Till Chicken Piccatan hade jag parl coscos ... eller myragg 🙄 som sonen sa varje gang han tog mer.😃
 
I dag blev det "linner" ett mellanting mellan lunch och dinner. :p barn och barnbarn kom en svang innan de akte till ett barnkalas i omradet och jag gjorde Chicken piccata. Det ar verkligen himla gott ... och nar man gjort det nagra ganger himla enkelt ocksa.:) Till Chicken Piccatan hade jag parl coscos ... eller myragg 🙄 som sonen sa varje gang han tog mer.😃

Vad har du för ingredienser utöver kyckling? Äter en del kyckling och alltid kul med nya recept.
 
Herregud jag fick någon typ av skräckfylld uppenbarelse att den köttbuljong jag brukar göra med fördel mixas med brosket som kokat med. Sagt och gjort. Det var gott! Men lite vämjande. :nailbiting:

Igår levererade fd grannen kräftor från hemmasjön. Sjukt jobbig mat, mina armar gör sjukt ont idag. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp