Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder till 99% rödlök till allt, jag påstår att det går braVisst borde man kunna använda rödlök istället för gul lök i Carbonara?
Citrusrisotto lät spännande. Vad är det i?Här blir det grillad tonfisk med citrusrisotto idag. Jag ska bara orka ta mig upp ur soffan och dra igång risotton... Nån gång...![]()
Den blir väldigt krämig och god! Här kommer recept:Citrusrisotto lät spännande. Vad är det i?![]()
Det lät gott, det måste jag prova någon dagDen blir väldigt krämig och god! Här kommer recept:
3 msk olivolja
25 g smör
3 schalottenlökar
3 dl arborioris
7 dl grönsaksbuljong
1 dl vitt vin
1 citron
1,5 dl creme fraiche
Hacka löken och fräs i smör & olja. Lägg i riset och rör om ordentligt, låt fräsa i nån minut. Tillsätt sedan buljongen i omgångar och låt koka in. Riv skalet av citronen och rör ner detta tillsammans med vinet, låt koka ihop i ett par minuter till. Rör ner creme fraiche före servering.
Den blir väldigt krämig och god! Här kommer recept:
3 msk olivolja
25 g smör
3 schalottenlökar
3 dl arborioris
7 dl grönsaksbuljong
1 dl vitt vin
1 citron
1,5 dl creme fraiche
Hacka löken och fräs i smör & olja. Lägg i riset och rör om ordentligt, låt fräsa i nån minut. Tillsätt sedan buljongen i omgångar och låt koka in. Riv skalet av citronen och rör ner detta tillsammans med vinet, låt koka ihop i ett par minuter till. Rör ner creme fraiche före servering.