Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder till 99% rödlök till allt, jag påstår att det går braVisst borde man kunna använda rödlök istället för gul lök i Carbonara?
Citrusrisotto lät spännande. Vad är det i?Här blir det grillad tonfisk med citrusrisotto idag. Jag ska bara orka ta mig upp ur soffan och dra igång risotton... Nån gång...
Den blir väldigt krämig och god! Här kommer recept:Citrusrisotto lät spännande. Vad är det i?
Det lät gott, det måste jag prova någon dagDen blir väldigt krämig och god! Här kommer recept:
3 msk olivolja
25 g smör
3 schalottenlökar
3 dl arborioris
7 dl grönsaksbuljong
1 dl vitt vin
1 citron
1,5 dl creme fraiche
Hacka löken och fräs i smör & olja. Lägg i riset och rör om ordentligt, låt fräsa i nån minut. Tillsätt sedan buljongen i omgångar och låt koka in. Riv skalet av citronen och rör ner detta tillsammans med vinet, låt koka ihop i ett par minuter till. Rör ner creme fraiche före servering.
Den blir väldigt krämig och god! Här kommer recept:
3 msk olivolja
25 g smör
3 schalottenlökar
3 dl arborioris
7 dl grönsaksbuljong
1 dl vitt vin
1 citron
1,5 dl creme fraiche
Hacka löken och fräs i smör & olja. Lägg i riset och rör om ordentligt, låt fräsa i nån minut. Tillsätt sedan buljongen i omgångar och låt koka in. Riv skalet av citronen och rör ner detta tillsammans med vinet, låt koka ihop i ett par minuter till. Rör ner creme fraiche före servering.