Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det lät gott, det måste jag prova någon dag
Har inte riktigt ork till matlagning just nu.. Ätit hämtmat eller matlådor de senaste dagarna. Ikväll blir det nog ICAs chicken nuggets.
HahaKan tipsa om att friterar man icas nuggets så smakar de exakt som McDonalds nuggets, gör man dessutom denna till https://www.cdkitchen.com/recipes/recs/522/McDonalds_Sweet_And_Sour_Sauce_For_Nuggets34932.shtml så blir det precis som donken. Har jag hört från en vän
Sörjer fortfarande att SIA har slutat göra flädersorbet. Den var så vansinnigt god men hur gör man en egen flädersorbet utan glassmaskin eller tillgång till klasar? Hittade en del recept men de verkar kräva glassmaskin av något slag. Sedan kan man köpa sorbet om man är restaurangägare och liknande men det hjälper inte mig så mycket.
Kom och hälsa på i Skåne! Engelholmsglass har flädersorbet i butikerna här. Annars har jag nog inte några bra uppslag tyvärr. Trots att jag är en inbiten glassälskare så får jag medge att jag nog aldrig har testat att göra sorbet? Sneglar ibland på lite lyxigare glassmaskiner, sådan där som fryser glassen direkt när man rör ihop den utan att man måste förbereda och frysa behållaren separat först. Men risken är att jag skulle spåra ur helt med den värld av möjligheter som skulle öppna sig då.
@MJLee Jag har också några sådana försvunna glassar där saknaden liksom kommer över mig så jag blir helt sorgsen. Och tänker att enda chansen att få ro i själen, är att försöka återskapa dem själv. Jag är osäker men tror det var Sia också? som en kort men ljuvlig period för några år sedan hade smaken mynta och fikon. Var lite skeptisk men det gick över när jag smakade. Och nu är den borta. Liksom Häagen-Dazs kaffesmaksglass.
Flädersaft finns ju att köpa så det kanske finns något recept med det som grund? Om man inte har glassmaskin kan man röra om ofta i glassen medan den fryser men bäst blir förstås maskin.Sörjer fortfarande att SIA har slutat göra flädersorbet. Den var så vansinnigt god men hur gör man en egen flädersorbet utan glassmaskin eller tillgång till klasar? Hittade en del recept men de verkar kräva glassmaskin av något slag. Sedan kan man köpa sorbet om man är restaurangägare och liknande men det hjälper inte mig så mycket.
TOM'S MINTOKOLOR! HERREGUD!!! De hade jag ju glömt! Mitt absoluta favoritgodis, och SÅ ledsen jag blev när de försvann! Jag hittade en svindyr påse på Kastrup en gång för några år sedan, men det kan ha varit sista gången vi sågsOch när man i alla fall kunde tröstäta Tom's Mintokolor som visade sig hålla exakt samma klass och kvalitet som tidigare långt in på 2000-talet, så finner jag givetvis att även de, sedan bara några få år, har left the building. Det är djupt orimligt.
Vi åt igår snabbmiddag i form av morotsbollar från Felix som avnjöts tillsammans med tzatziki à la moi samt en sallad med div grönsaker, fetaost och hallonvinäger.
Ikväll ska vi grilla lammkorv och marinerad kyckling och jag tänkte testa en mycket omtalad burkbearnaisesås som alla verkar älska. Har varit sugen på bearnaise i typ ett halvår, så något säger mig att den kommer att slinka ner rätt fint!