Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på att planera köksträdgården och bara, "ååååh kål måste jag ha! Och majs en masse, och spenat, rödbetor, svartrot!!" Åter typ kål och majskolvar en gång om året, spenat två, rödbetor tre och har aldrig ätit svartrot. :cautious::cautious::cautious::cautious:

Jag älskar kål, så den står lite överallt. Snygg växt liksom. Kan fota imorgon om du vill se hur den set ut som kompis i blomrabatten (där jag även har mangold och dill i mängd).
 
Jag älskar kål, så den står lite överallt. Snygg växt liksom. Kan fota imorgon om du vill se hur den set ut som kompis i blomrabatten (där jag även har mangold och dill i mängd).

Jag älskar kål och planterar olika sorter lite överallt. Men kålmaskar av diverse slag älskar plantorna ännu mer, så de vann i år. :( Tacka vet jag squash, den får jag ha i fred.

Idag konstig mathållning eftersom jag var Läslovsaktivitet på Vara bibliotek. Ville inte äta innan eftersom jag blir så himla sömnig när jag ätit. Så lunch vid 3. På Nordpolen, ett att Sveriges bästa konditorier som lägligt nog ligger i Vara. :)

Grillad toast med surdegsbröd, parma och pesto, sallad till. Och en oerhört vacker marängbakelse till efterrätt. Sen ingen mer mat idag, förutom två pepparkakor till kaffet på ett möte på kvällen. Konstigt nog är jag inte hungrig.
 
Idag fräste jag en purjolök och en ask körsbärstomater och slängde sedan i risoni, tunnstrimlad rökt nötytterlår och fetaost. Enligt paketet skulle risonin koka i 10 minuter, i praktiken var den överkokt redan efter 5. Jag kände mig KRÄNGT och SVIKEN vid denna upptäckt. Som tur var blev det gott ändå.
 
I dag hade jag en 15 arig gosse pa skolbussen som skrek BURRITO och KOTT BURRITO flera ganger 🤔 Han kanske var hungrig? Hur som helst blev jag orimligt sugen pa en burrito ... Jag tror att jag till och med har en burk rotel tomato and chili. :cautious: Med kottfarsen jag har kvar sedan i forrgar ... och salsa och gronsaker blir det riktigt goda burritos.:d Lite "scrambled egg" sa blir det perfect! :)
 
Idag fräste jag en purjolök och en ask körsbärstomater och slängde sedan i risoni, tunnstrimlad rökt nötytterlår och fetaost. Enligt paketet skulle risonin koka i 10 minuter, i praktiken var den överkokt redan efter 5. Jag kände mig KRÄNGT och SVIKEN vid denna upptäckt. Som tur var blev det gott ändå.
Det var INTE tillagningsinstruktionens förtjänst!
 
IMG_20191030_181234922.webp

Maken hade handlat lila morötter sist, så nu står jag här och har fått för mig att göra lila soppa :idea::D / nejlica, mentalt 7 år gammal

Kanske kan skylla på att det är för dotterns skull :angel: hon har ju faktiskt börjat med smakportioner, så då är det ju viktigt med rolig mat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 648
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 166
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp