Självförsörjarliv på landet, minsann.Jag gör rabarberpaj idag igen. Känns som jag gjort mer rabarberpaj senaste 2 månaderna än under en hel livstid innan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självförsörjarliv på landet, minsann.Jag gör rabarberpaj idag igen. Känns som jag gjort mer rabarberpaj senaste 2 månaderna än under en hel livstid innan.
Självförsörjarliv på landet, minsann.
Det är lite jobbigt att kärna smör för hand, men vad gör man inte för att få en genuin rabarberpaj?Från grunden, såklart![]()
Det är lite jobbigt att kärna smör för hand, men vad gör man inte för att få en genuin rabarberpaj?
Torget är sannerligen väldigt internationellt!50-talsfest i lördags. Jag glömde helt bort att äta(?!) och var därmed oerhört bakfull igår. Efter flera timmars stånkande vånda i sängen, orkade vi masa oss iväg till det lokala torget (en av oss var faktiskt i körbart skick, den av oss som ätit inte mindre än tre burgare under lördagskvällen) där vi införskaffade pizza OCH thaimat. Min aptit var inte heller den på topp under gårdagen, så pizzan ska jag äta kall idag.
Jag tänkte på det häromdagen, faktiskt!Torget är sannerligen väldigt internationellt!
Planen var melonsallad, men PARTNER bestämde att jag behövde något betydligt mer trösterikt än så eftersom jag är lite småynklig idag. Resultatet blev pasta med lamm, vitt vin, citron, vitlök, körsbärstomater, pinjenötter och massor av fetaost. Med två glas av bästa vardagsvinet (som köps i magnumflaska för £14 stycket) till och lite fryst apelsinjuice till efterrätt så blev det nästan människa av mig också!
Aspelut! Skål!Jag tar detta som att överheten (moderator) anser att faktumet att jag nästan dragit i mig en hel flaska vitt vin ikväll är helt i sin ordning då jag har lite ont i halsen![]()
Hej @Hyacinth - jag tycker att vattenmelon är överskattat. Tacka vet jag sura små physalis.Hej tråden: jag gillar inte melon. Det är sött och läskigt.