Jag säger bara BAKLAVA!
Varför finns det ingen baklava-emoji? Det finns ju croissant och bagel.
Baklava är livets kaffetillbehör!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag säger bara BAKLAVA!
Det är så sjukt dåligt grönsaksutbud här po lannet, men de har faktiskt skärpt sig och gjort om så att vegokylen numera innehåller enbart vegetariska produkter och inte som förra året allt udda; nötblod i spann, glutenfritt och laktosfritt. Framsteg!
Trist dock att frukt och grönt är snuskigt dyrt här och att kött är vrålbilligt
Samma här. Färskpotatis 40kr/kg på Ica. Jag inbillad enig att den skulle vara billigare. Färskpotatis hos gårdsbutik, ekorekokrav: 20kr/kg.
40:- kilot
Jag gav 9:- i går på Ica.
Jag vet. Höll på att dö vid potatisen.
Ska jag berätta vad svenska jävla äpplen kostar?
Hur kan det vara sån skillnad? Jag trodde Skåne var värsta odlarmeckat så det borde vara billigt
Mitt intryck är att mat är dyrare på småorter.Hur kan det vara sån skillnad? Jag trodde Skåne var värsta odlarmeckat så det borde vara billigt
Mitt intryck är att mat är dyrare på småorter.
Mina marknadsundersökningar är mycket osystematiska. Vid mitt sommarhus är maten löjligt mycket dyrare än hemma. Och mer troligt ekorekokrav hemma.Helt enig, men så hiskeligt apdyrt!?
Mitt intryck är att mat är dyrare på småorter.
Baklava är livet! Som tur är lyckas jag förtränga detta faktum de flesta av årets dagar, men när sambon gör baklava brukar det bli så att man kan föda en hel armé i åtminstone några dagar. Det är lite likt kanelbullar på det viset; man gör antingen alldeles för mycket eller inte alls.Jag säger bara BAKLAVA!
Jag köpte en lagom bit till kaffe på stan.Baklava är livet! Som tur är lyckas jag förtränga detta faktum de flesta av årets dagar, men när sambon gör baklava brukar det bli så att man kan föda en hel armé i åtminstone några dagar. Det är lite likt kanelbullar på det viset; man gör antingen alldeles för mycket eller inte alls.
Smart tänkt.Jag köpte en lagom bit till kaffe på stan.
Jag tror inte att det någonsin har bakats baklava i ett kök som jag har del i. Jag har aldrig tänkt mig det som något att baka.Smart tänkt.