Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu börjar det likna nåt!Men ehhhhh; surströmming i vinbär? Vinbärscurry. Paj med vinbär och blomkål.
Med vänlig hälsning,
Hyacinth Kalf Hansen
Nu börjar det likna nåt!
Ha i dem på slutet/när riset är färdigt? Bara vända ner råa liksom. Ska prova detta själv, har också mängder av vinbär.Risvarianten funderar jag på. Men vinbären går säkert sönder och blir det bra då?
Jag funderar på det.Ha i dem på slutet/när riset är färdigt? Bara vända ner råa liksom. Ska prova detta själv, har också mängder av vinbär.
Jag har gjort svartvinbärsbladsdolmar en gång. Riktigt gott!MEn vinbladsdolmar på vinbärsbuskeblad, med ris, dill och vinbär? Det kunde väl vara något!
Krusbär är är inte ätliga. De smakar som bebiskräks luktar. Det enda jag lyckats få i mig är krusbärslikör. Men det är kanske tack vare spritenJag är gränslöst avundsjuk på alla som tycker om
1. Krusbär
2. Röda vinbär
Beträffande 2, gjorde partner galetter häromdagen. Det blev helt okej, men oss emellan, kära mattrådsvänner, så har alla hens andra galetter de senaste 20+ åren varit ännu godare.
Beträffande 1, så är dagens projekt att plocka dem. Tursamt nog vill min pappa ha de flesta. Men har någon en idé om något att göra med krusbär som jag kanske kan tycka om?
SÅ illa tycker inte ens jag om dem.Krusbär är är inte ätliga. De smakar som bebiskräks luktar. Det enda jag lyckats få i mig är krusbärslikör. Men det är kanske tack vare spriten
https://www.matklubben.se/recept/krusbaerslikoer-71205