Utfodrat borrare de tyckte absolut maten var god men den ene blev helt förälskad i efterrätten... gino Jag tyckte att även om han enligt egen utsago är hopplös i köket så borde han kunna göra det och bjuda sin fru på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan ju vara basen i i stort sett vad som helst och inte behöver det göras av med särskilt snabbt heller, så länge du har ett kylskåpJag har över en massa blekselleri och schalottenlök, tips tack! (Rester från musselsoppa)
Men HJÄLP! Jag använder aldrig selleri, jag tror detta kan vara första gångenDet kan ju vara basen i i stort sett vad som helst och inte behöver det göras av med särskilt snabbt heller, så länge du har ett kylskåp
Skivad tunt och sakta stekt med lök och finhackad morot blir den en sofritto, dvs en smakgivande bas till typ vilken italiensk soppa, gryta eller sås som helst.Men HJÄLP! Jag använder aldrig selleri, jag tror detta kan vara första gången
Ser fram emot restfestenHar ätit födelsedagsmiddag idag och är så mätt! Kommer dessutom kunna leva på rester ett tag
Typ Meze-inspirerat med Börek, lammfärsbullar, olika röror (bland annat en med fetaost och kronärtskocka som var så god!), nybakade pitabröd (sambons bidrag), ugnsrostade grönsaker med tomatsås och yoghurt, bulgursallad, labneh och olivsallad med granatäpple pch valnötter.
Sen blev det efterrätt i form av Layali lubnan med nötter och vanilj/citronsirap, apelsin- och granatäpplesallad, vaniljglass och en variant av baklava med filodegstrådar.
Hemgjord citronlemoad till mig som dryck, rött vin och öl för resten av sällskapet.
Visa bifogad fil 25869
Hur gjorde du burgarna? Sötpotatis och halloumi låter som en bra kombinationGjorde sötpotatis- och hallomiburgare. Guacamole och picklad lök till. Och en öl jag stal hos min syster. (Corona. Väldigt passande). Vanilj- och chokladglass med kolasås och jordnötter till efterrätt. Är nu sjukt mätt och funderar på att ta mig samman och putsa en loksele som fredagsnöje.
Jag gjorde som i det här receptet, fast jag rev ner hela halloumin. De höll ihop sjukt dåligt, men smakade gott!Hur gjorde du burgarna? Sötpotatis och halloumi låter som en bra kombination