R
Raderad medlem 94602
Alla lagar mat. Jag lever på fröknäcke, päron, ost och spansk korv och skinka.
Det skulle jag gärna leva på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla lagar mat. Jag lever på fröknäcke, päron, ost och spansk korv och skinka.
Det är inte det sämsta.Det skulle jag gärna leva på.
Nej. Det finns en anledning till att mina senaste inlägg i den här tråden handlat om någon annans tårta...Alla lagar mat. Jag lever på fröknäcke, päron, ost och spansk korv och skinka.
Och jag känner plötsligt att jag har dubbel anledning att masa mig till Malmö snarast. Passionstårta låter inte jätteäckligt faktiskt.Det gör de! När farmor fyllde 95 bjöd hon på tårta på hemmet med just chokladtårta och passion.
Jag som egentligen är chokladälskare tycker den är väldigtväldigt god, men just deras passionstårta är det något särskilt med.
Kan ju förstås dubbelkolla..
DUMPA!Min sambo är ute och roar sig!
Fyndade en stor sats hemgjord tikka masala/tandoori sizzlar-hybridsås i frysen och bestämde mig därför för indiskt till middag. Snabb-marinerade glad kyckling i delar i yoghurt, spiskummin, tandoorikrydda, kanel, kardemumma och typ hela kryddskåpet. Mixade sen såsbasen med cashewnötter, passerade tomater, lime och hela kryddskåpet igen och lät puttra i ett par timmar på låg värme. Sedan stektes kycklingen och fick sen puttra i såsen i ytterligare kanske en halvtimma till. Partner gjorde ris och raita. Jag strödde stora mängder färsk koriander över det hele, partner gjorde inte på samma vis. Lyckliga och mätta låg vi sen utslagna i soffan resten av kvällen. Indiskt alltså. Indiskt.
DET FINNS INGA GLADA KYCKLINGAR har buke lärt mig. De är suicidala allihop. Men gud så
Gott det lät!!
Men fan, inte ens de som får gå ute?
Det var löjligt gott och jag är nästan arg för att vi ska äta rösti med Kalixlöjrom, citroncremefraiche och shalottenlök idag istället för rester från igår.
Det finns ju kycklingar gjorda av seitan i en del asiatiska livsmedelsbutiker. Vi får väl hålla oss till dem.Näpp! Inte de, inte ekologiska och inte majsuteätarkycklingar. Kanske eventuellt om du föder upp egna.
Näpp! Inte de, inte ekologiska och inte majsuteätarkycklingar. Kanske eventuellt om du föder upp egna.