Jamen! Jag behöver ju uppmuntran och hjälp! Jag trodde det var lika gott som physalis!Odlade det också ett år. Värdelöst. Tog över hela växthuset och smakade inget. Gjorde salsa som ingen ville äta... :-(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jamen! Jag behöver ju uppmuntran och hjälp! Jag trodde det var lika gott som physalis!Odlade det också ett år. Värdelöst. Tog över hela växthuset och smakade inget. Gjorde salsa som ingen ville äta... :-(
Borde inte prosecco finnas på box?
Det räcker med att åka till Glasgow för att hitta det!Jag drack det på TAPP i Tokyo! Ska se om jag hittar filmen.![]()
Jamen! Jag behöver ju uppmuntran och hjälp! Jag trodde det var lika gott som physalis!
Ha! Salsan blev god! Och jag stekte rädisbaljor. Jag odlar verkligen oumbärliga sorter. Till detta biffar på kikärtor och övermogna vaxbönor. Ekologiska tortillas för att få till den rätta swacosstämningen, trots frånvaro av burkmajs.Det finns ingen hjälp.Du kan lika gärna göra salsa på navelludd enligt min mening.
Rädisbalja! Vilken märklig grej! Hur smakar det?Ha! Salsan blev god! Och jag stekte rädisbaljor. Jag odlar verkligen oumbärliga sorter. Till detta biffar på kikärtor och övermogna vaxbönor. Ekologiska tortillas för att få till den rätta swacosstämningen, trots frånvaro av burkmajs.
Typ - lite grönt? "Pepprigt"påstår folk, men så känsliga smaklökar har inte jag.Rädisbalja! Vilken märklig grej! Hur smakar det?
Ha! Salsan blev god! Och jag stekte rädisbaljor. Jag odlar verkligen oumbärliga sorter. Till detta biffar på kikärtor och övermogna vaxbönor. Ekologiska tortillas för att få till den rätta swacosstämningen, trots frånvaro av burkmajs.
Jag tror verkligen att hemligheten är att rosta de onämnbara i ugnen innan man gör salsa på dem.Mycket möjligt. (grattis!!!) Men det var INTE *duvetvads* förtjänst ...![]()
Jag tror verkligen att hemligheten är att rosta de onämnbara i ugnen innan man gör salsa på dem.
Nej, det tror jag inte. Men jag har rätt många kvar att göra av med. Funderar på marmelad.Men seriöst - kommer du att odla dem igen???
Vad ska man med extremt ovanligt smaklösa tomater till?
Jag har förresten odlar majrovor i år. De är däremot en inte helt oäven bekantskap.
Mitt fina kålland drabbades däremot av pesten.Det artade sig så himla fint med svartkål och blomsterkål och en massa annat. Jag reste bort i två dagar och när jag kom hem hade typ 2000 äckliga kållarvet kalasat på allt. Fanns bara några pinnar och rötterna kvar ...
![]()
Jag har råkat odla tomatillo, i den felaktiga tron att de är ungefär som physalis. Det är de INTE. De är rätt äckliga, faktiskt. När jag googlar, visar det sig att man "ska" göra salsa verde av dem. Det skulle kunna funka, trots deras besynnerliga smak, eftersom det då blir en del andra kryddor.
Men! Detta är främmande terräng för mig! Vad äter man till salsa verde? Det är ju inte mycket till måltid på egen hand.
Jag får någon sorts vagt obekanta texmexvibbar av salsa verde, alltså av ordet. Tomatillo gör ju inte saken mindre texmexig. Och det är jag så dålig på!
Jag funderar på lax. Ska man då inte direkt krydda laxen, eftersom såsen finns? Jag funderar också på någon sorts bönbiffar, på grund av stora mängder träiga vaxbönor i landet. (Ingen skördade när jag var i Polen.) Bönbiffar är ju rentav lite texmex, om man vill!
Kan du täcka laxen med salsan kanske och köra i ugn? Eller göra fish-tacos med salsa som sås![]()