Typ utanför Uddevalla. Det går direktbussar till rikets näst största stad alldeles utanför mitt husVar bor du typ? Jag bor nära @Killaloe när jag är på landet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typ utanför Uddevalla. Det går direktbussar till rikets näst största stad alldeles utanför mitt husVar bor du typ? Jag bor nära @Killaloe när jag är på landet.
Ehum, jag har planer på att åka från Skottland för att avnjuta denna frukost i sommar! Ja, sen är det väl i och för sig annat i Göteborg som lockar också (typ som min bror) men det är mest chokladfrukosten det handlar om alltså! Den och Liseberg. Jag är typ 5 år gammal.För övrigt låter ju den där chokladfrukosten jag har läst om här fantastisk. Men det är möjligt att det är lite att ta i att åka så långt för att äta frukost...
Men ändå rätt jobbigt att åka från Uddevalla till söder om Kungsbacka före frukost.Men vadå? CHOKLADfrukost, liksom? Vem åker inte hur långt som helst för det?
Som en vän till mig - hen hypeade sin partners ölintresse som partnern då skulle dela med min nördiga sambo (sambon brygger eget, prenumererar på importerad öl osv). Så när sambon frågade vad för öl partnern gillade så var svaret ”ljust är gott, som typ peroni”. Älskade sambons pokerface där när han hade sett fram emot att ta fram lite ovanligare sorter och diskutera olika sorters humle men istället skulle samtala om ljus ölSamtalade om öl med min kära partner härom dagen. Jag är lite smått ölnördig (helt med på trenden där!) och partner inte alls så när han säger att han gillar belgisk öl blir jag lite glatt överraskad. Efter en stund tillägger han "som Stella, det är en god belgisk öl". Jag brast ut i gapskratt!
Du åt väl till och med stödfrukost innan trots att du var i närheten?Jag hade då inte åkt till Kungsbacka före frukost! Och skulle jag ändå få för mig att göra det vore det synd om mitt sällskap.
Vilken kväll låter ljuvligt verkligen!Igår fick jag bubbel och hemgjorda rotfruktschips i trädgård, tre variationer på lax inomhus(vädret var fint men svinkallt): hemgravad(himmelsk), varmrökt med spenat och så laxpaté med romsås. Samt små färskpotäter. Efteråt ostar, av vilka jag inte fick ner en bit och choklad, som jag också fick lämna därhän. Sen rullade jag hem och berättade ingående om kalaset för min partner som stannat hemma för att äta fryspizza och slicka sår.
Jag minns inte, men det låter mer än troligt! Stödkaffe drack jag säkert, i alla fall, kaffet är trots allt viktigast på morgonenDu åt väl till och med stödfrukost innan trots att du var i närheten?
Igår blev det suovasrökt ren (revbenssida så det var lite pyssligt att skära "bra" bitar att steka, men vad gör man inte när man vill ha just det och inte har annat rökkött i frysen) i tortillabröd med lite olika grönsaker och lingondressing. Mkt gott!
Men det skulle funka, tror jag. Det är först det här året jag har börjat äta frukost varje dag. Annars har jag kört på första måltiden runt lunch någon gångMen ändå rätt jobbigt att åka från Uddevalla till söder om Kungsbacka före frukost.
Frukost på uteservering. Vår! Till och med jordgubbarna på yoghurten var goda!