Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag just ätit lyxfrukost bestående av surdegsbröd med kallrökt lax, sallad och riktigt god gurka från en odlare utanför stan. Tänka att gurka skiljer sig så i smaken, trots att det mest bara är vatten!
På min andra macka hade jag chèvre, persika och valnötter. Stackars mig.

Nu har jag just ätit lyxfrukost bestående av surdegsbröd med kallrökt lax, sallad och riktigt god gurka från en odlare utanför stan. Tänka att gurka skiljer sig så i smaken, trots att det mest bara är vatten!
På min andra macka hade jag chèvre, persika och valnötter. Stackars mig.

Det är verkligen skillnad på gurkorna! Jag odlade egen gurka förra året och attans vilken smak det var på dem. Speciellt den gula äppelgurkan var gudomlig :love:

Det är verkligen skillnad på gurkorna! Jag odlade egen gurka förra året och attans vilken smak det var på dem. Speciellt den gula äppelgurkan var gudomlig :love:
Äppelgurka låter fint! Har du gurkorna i växthus? Jag har aldrig odlat gurka, vad tror du, är det alldeles galet för sent att chansa och sätta lite den här säsongen(jag vet ju att det är toksent egentligen)? Om jag har dem på balkongen och hoppas på en varm höst(jag bor ju långt söderut i jämförelse med dig)? Hur lång tid brukar de ta på sig för att bli något?

Äppelgurka låter fint! Har du gurkorna i växthus? Jag har aldrig odlat gurka, vad tror du, är det alldeles galet för sent att chansa och sätta lite den här säsongen(jag vet ju att det är toksent egentligen)? Om jag har dem på balkongen och hoppas på en varm höst(jag bor ju långt söderut i jämförelse med dig)? Hur lång tid brukar de ta på sig för att bli något?

PM:a din adress så kan du få några fröer och testa. Jag har ett miniväxthus där de bodde förra året och kommer att få bo i år också (just nu är de på den inglasade altanen). Står de varmt gror fröna snabbt, det var bra grobarhet på dem.

Beth Alpha förra året (men äppelgurkan var som sagt godare):
21041690_334451420334064_7663395084078940160_n.jpg

Du kan ju annars kolla med din lokala plantskola och se om det finns plantor? Det är ju lite mindre känsligt (och jag har odlat gurka på min blåsiga balkong - det fungerade ändå relativt bra trots blåsten så jag tror att du kan ha det på din balkong :) )

Och din frukost alltså, stackare! Vad du måste lida :(

Pga ihållande värme börjar jag bli gnällig med maten. Ikväll vill jag ha något GOTT. Men inget ÄR GOTT. :(

Kan någon hjälpa mig? Fetaost och melon och? Vit sparris och? Hjärtmusslor och pasta? Men bära hem hjärtmusslorna i värmen? Nääää.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 662
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
353
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama