Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lider med dig @athena_arabians :(

Jag var och tränade i värmen. Dålig idé. Det var bara jag och en till på passet förutom ledaren. 75 min döden med body pump och intervaller, gick ju inte att fuska på nånting när man är så få i salen :P
Åt trösterik middag bestående av potatis, sötpotatis och morötter i ugn med massa kryddor, en matig sallad samt rester från veckans grillkvällar: färdig bearnaise, färdig chipotle bearnaise samt ketchup. ISKALL alkoholfri öl som jag hittade i kylen satt fint till. Nu ska jag ta fram glass också.

Förvånansvärt god flygplatsmiddag: Soppa med röd paprika, tomat och getost. Sedan Snickers i väntan på försenat flyg. Nu kanelbulle i väntan på försenat tåg. Nu klarar varken jag eller mitt midjemått av fler förseningar idag.

Det är roligt att resa, det är roligt att resa, det är roligt att resa...

Det blev sallad på babyspenat, vattenmelon, jordgubbar, salladslök, rökta italienska hasselnötter och fetaost. Jag tänkte INTE på @mandalaki när jag köpte fetaost på Hemköp. Absolut inte.

Vitt vin, valnötsbröd, svarta oliver och en god korv. Typ Fuet. Allt på balkongen.

Bifogade filer

• 20180608_210142.webp
    20180608_210142.webp
    291,8 KB · Visningar: 26
Finbesök idag som dessutom hade med sig mat! :love: hur lyxigt är inte det liksom? Så, middag blev softbuns från BAO med lax samt en liten bowl med kimchiknyten (alltså jag ÄLSKAR den bowlen! Hade kunnat äta den jämt, framförallt om dom ville ge mig mer sjögräs istället för minimajs :D).

Efter ett kvällsdopp i sjön blev det efterrätt, även denna intogs på balkongen. Chokladbrownie täckt med jordnötskola och vaniljglass från Bräutigams. Så löjligt gott (och mäktigt men det hindrade inte mig från att äta två stora bitar :o)

0953C9A7-B6DB-4AAB-B32F-4128EE27A8A4.webp

Jag är hos mina föräldrar och lever på jordgubbar. En grönsakspaj (paprika, purjolök, champinjoner, fetaost) har vi också hunnit äta. Min kära pappa skämmer bort mitt stora barn med glass och tiden känns som den står stilla.

I dag står skagenröra och jordgubbstårta på menyn, oklart vad som vankas emellan dessa två rätter för det skulle min syster ordna.

Ja! Låter super!

Var har de paneer? Kyl eller frys eller var?
Lime också? Lite syra är ju aldrig tråkigt.
Kyl! Bredvid fetaost och halloumi och sådant. Så en slipper planera, bara att köpa och använda i samma stund som en kommer att tänka på det!

Lime har jag tänkt på, köpte en för säkerhets skull.

Hängde på Kallis idag igen och mötte sedan upp långe sällskapet på gräset vid bryggorna. Han hade fixat picknick så det blev en sen lunch/tidig middag och massa mer bad. Nu har jag duschat saltet ur håret och ska möta upp en väninna för vin. Sommarkvällar :love:

Apropå paneer så gjorde jag en empirisk studie mellan den frysta och färska. Jag tyckte de var lika i smak och konsistens, men den frysta var enklare/snyggare att steka och få perfekt yta på. Frysta var dock dyrare om jag minns rätt.

Finbesök idag som dessutom hade med sig mat! :love: hur lyxigt är inte det liksom? Så, middag blev softbuns från BAO med lax samt en liten bowl med kimchiknyten (alltså jag ÄLSKAR den bowlen! Hade kunnat äta den jämt, framförallt om dom ville ge mig mer sjögräs istället för minimajs :D).

Efter ett kvällsdopp i sjön blev det efterrätt, även denna intogs på balkongen. Chokladbrownie täckt med jordnötskola och vaniljglass från Bräutigams. Så löjligt gott (och mäktigt men det hindrade inte mig från att äta två stora bitar :o)

Visa bifogad fil 15935
Ett sånt sammanträffande, precis det åt jag igår med :D fast med porkbelly-buns istället för bowlen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 683
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
353
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama