Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter också supergott!!! Blev hela pajen liksom rosa eller hur blev det?
Ja, den bestod ju i princip av rödbetor så den blev rödbetsfärgad med rosa fläckar i form av fetaostklumpar. Är man ambitiös skär man rödbetor i tunna skivor eller klyftor och gör ett snajdigt mönster på toppen.

Smakar soygurt bättre än havregurt? Eller, hur smakar soygurt? Och sojamjölk?
Vi har använt mycket havreprodukter men alltså, -gurt och -dryck är lite speciellt. Det funkar i smoothie men inte i ren form.

Mat har knappt existerat i dag pga alldeles för varmt och inga minimänniskor i huset. Ostsmörgås och frukt har funnits på menyn. Nu börjar jag bli lite hungrig så jag tror jag ska leta fram glass och bär ur frysen.
Jag tycker att den -gurt som är gjord på både soja och kokos är bäst av de vegana. Och Oatleys ikaffe i kaffet. Mjölk som dryck använder jag inte, varken komjölk eller annan sort.

Annan sallad idag till middag - sallad känns liksom rimligast att äta just nu pga värmen. Bulgur som bas, massa tomater, gröna blad, oliver, melon, cashewnötter, rödlök och paprika i själva salladen. Stekt halloumi och en avokadoröra med chili som tillbehör.

Ja men verkligen? Tänker mig att det är en leende prins Daniel som kommer upp då? En sådan smiley har en alltid nytta av!

daniel-westling_100758275.jpg

Vad har jag ätit tro.

Jo i lördags gjorde jag en variant på Maria Montazamis Very Berry-sallad, som alltså är en kycklingsallad med bär och ädelost och en helt gudomlig björnbärsvinägrett. Jag använde mig av rucola, färska hallon, tinade björnbär, stekt kyckling av filé och smulad Kvibille ädel. Vinägretten är helt enkelt björnbär som mixas med vitvinsvinäger, olja (jag tog citronolivolja som jag är svag för), schalottenlök (jag tog vanlig gul), dijonsenap (jag tog grov) och salt.

mobiluppladdning_5b12ec9d2a6b22698d607668.jpg

I söndags åt jag falafelrulle vid haaaaavet. God, det var intressanta saker i den, saltgurka och något som jag tror kanske var inlagd rättika eller något sådant.

Igår stekte jag en pepparbiff, fyllde några små svampar med lite gorgonzola och duttade den överblivna vinägretten från i lördags på ruccola och blåbär.

mobiluppladdning_5b1638769606ee4f3dd1186d.jpg

För att vara i dietsvängen tycker jag ändå att jag äter rätt gott ;)

Vad har jag ätit tro.

Jo i lördags gjorde jag en variant på Maria Montazamis Very Berry-sallad, som alltså är en kycklingsallad med bär och ädelost och en helt gudomlig björnbärsvinägrett. Jag använde mig av rucola, färska hallon, tinade björnbär, stekt kyckling av filé och smulad Kvibille ädel. Vinägretten är helt enkelt björnbär som mixas med vitvinsvinäger, olja (jag tog citronolivolja som jag är svag för), schalottenlök (jag tog vanlig gul), dijonsenap (jag tog grov) och salt.

mobiluppladdning_5b12ec9d2a6b22698d607668.jpg

I söndags åt jag falafelrulle vid haaaaavet. God, det var intressanta saker i den, saltgurka och något som jag tror kanske var inlagd rättika eller något sådant.

Igår stekte jag en pepparbiff, fyllde några små svampar med lite gorgonzola och duttade den överblivna vinägretten från i lördags på ruccola och blåbär.

mobiluppladdning_5b1638769606ee4f3dd1186d.jpg

För att vara i dietsvängen tycker jag ändå att jag äter rätt gott ;)

Är det inte gott är det inte värt att äta. Dietar man SKA kalorierna absolut vara goda :D Det ser jättegott ut :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 660
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
353
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama