Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjuk och ynklig och SAKNAR APTIT.
:( Jag föreslår sparris! Vårig, grön och mjäll sparris går inte att sakna aptit för.

Själv är jag alldeles sommaryster och har aptit på allt! Men jag tror faktiskt att sol, sparris och chili är allt jag behöver här i livet. :love:

Idag gjorde jag en kokoscurry med sparris, färsk vitkål, purjolök, chili, lime, limeblad, ingefära, sesamolja och tofu. Grönt och starkt!

:( Jag föreslår sparris! Vårig, grön och mjäll sparris går inte att sakna aptit för.

Själv är jag alldeles sommaryster och har aptit på allt! Men jag tror faktiskt att sol, sparris och chili är allt jag behöver här i livet. :love:

Idag gjorde jag en kokoscurry med sparris, färsk vitkål, purjolök, chili, lime, limeblad, ingefära, sesamolja och tofu. Grönt och starkt!
Sparrisen får bli imorgon. Och alla andra dagar!

Nu är jag utmattad efter att ha duschat. När jag orkar resa mig igen ska jag hämta Palak Paneer i kvarteret. Och naanbröd. Du glömde KOLHYDRATER i de basala behoven.

Ikväll blev det wok baserad på vitkål och svarta bönor, med nedblandad misomarinerad stekt aubergine och algsallad. Alltihop kryddades med vitlök, soja, sesamolja, citron och sriracha. Det hela blev överraskande gott och lämnar plats för att täcka upp kolhydratbehovet med hjälp av dessert, jag har dock inte riktigt kommit på i form av vad än.

Cucumis heter den! Gurka och lite basilika. Finns en lavendelläsk från samma företag. Tyskland har hur mycket knäpp läsk som helst! :D
CUCUMIS-GURKE.jpg

Namnet:o

Kukumis. Moahahahahahaha

Jag är ledig idag, och som ledig har jag en massa (nåja) energi som jag aldrig annars har. Så, jag plockade ogräs! Kirskål och löktrav. Av kirskålen uppstod denna utsökta paj, med tofustanning och små söta tomater i. Av löktrav och en del kirskål, torrostade cashews och lite bjästflingor, gjorde jag en löjligt god pesto. Åt dessa makalösa kreationer ihop och drack riesling till. Skall rulla till balkongen nu. Jädrans vad gott det var! :love:

Bifogade filer

• tmp-cam-434631291.webp
    tmp-cam-434631291.webp
    68,8 KB · Visningar: 24
Jag har arbetat för mycket och haft migrän i två dagar. Det är ganska synd om mig. :(

Tappat aptiten har jag också, vilket dock bara känns som ett plus i kanten just nu med tanke på att jag ätit för mycket senaste tiden.

Idag färskpotatis, matje, gräslök, knäckemacka, kokt ägg och tomater. Somrigt. Dock ingen egen potatis än.

Funderar på en kladdkaka. Kollar lite recept men inget jag fastnar för. Attans att jag tappat bort receptet på den ljuvligt goda chokladkakan med valnötter, samt havrekakorna med choklad. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 662
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
353
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama