Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaaaa! Jag älskar steampunk! Det är typ den stilen som jag tycker är häftigast/roligast/mest tilltalande med alla udda blandningar av vetenskap och viktorianskt :love: Lokalen var dessutom supersnygg med höga hattar som lampor, kugghjul och zeppelinare :D (samt bäst av allt, en stor tavla föreställande Skansen kronan med zeppelinare svävande ovanför. Himla lokalt och roligt :love: )

I gar stekte jag stillahavs lax med blomkals ris och mango salsa. I kvall blev det en sorts gryta pa rester av grillad kyckling, morotter, blomkal och en hel massa kryddor.
Laxen var supergod ... kvallens anrattning var helt klart atbar ... men inget jag gor om. SUCK.
I morgon aker jag till det mest fantastiska slakteriet som har en liten lunch restaurant i samband med sin butik ... Jag koper en bytta chili (de gor den basta EVER) och bakar lite brod fran surdegs starten som just ar klar for anvandning.

Jag går ner mig mer och mer. Först var det snabbmakaroner med stekt grillkorv och ketchup. I torsdags blev det korv med bröd. Igår och idag blev det korvmackor. Vad blir nästa steg? :nailbiting:

Lyckades äta en ofrivilligt modest hotellfrukost (avsaknad av pannkakor/våfflor med tillhörande vispgrädde och nutella! :rage:), lunchen blev panerad fisk med sockerärter, dillpotatis och tartarsås. Bakelse till eftermiddagsfika :love: och nu picadeli-sallad som tågmiddag.

Fortsatte fira födelsedag, men den här gången med familjen, genom att äta utelunch.
Ångad torsk, sås på havskräfta, smörade vintergrönsaker och Amadinepotatis enligt menyn, väldigt gott enligt mig!
Avslutade med en liten bit kladdig brownie toppad med nötkräm och lite grädde. Bra fredag alltså :love:

Jag önskade (med tydlighet) vårrullar. Jag fick kebabrulle för sambo var mer sugen på köpepizza och hen ville inte göra en omväg på knappt 3 mil när hen hade en pizzeria längs vägen.
I morgon finns det en överhängande risk för smörgåstårta om jag känner sällskapet rätt, jag hoppas jag inte gör det ;)

Är sur, hade ingen bake-off surdegsbaguette hemma och lokala skräp-ICA har inte den så det blir inga räkor :mad:

Får väl bli dumplings gissar jag. COOP i Östersund hade Menmens vegetariska så jag köpte med mig två paket hem (är hem en snabbstuds i helgen pga glömt en del utrustning).

Finns risk för att jag åker till stan imorgon och köper en baguette, jag vill ha räkor! :arghh:

Mina föräldrar kom på lunch igår och jag lagade grön ärtsoppa med pesto. Så enkelt och så gott! Rågbröd till, där jag fick hjärnsläpp och hade i för lite vatten. Det var gott direkt ur ugnen men som tegelstenar ett par timmar efter. Hoho.

På kvällen kom väninna över för traditionellt På Spåret-häng, jag hann göra en ny laddning bröd och vi åt mackor med goda pålägg till kvällsmat. Trevligt och gott. Den där fänkålssalamin alltså... den är fin!

Nu ska jag strax åka hemifrån för vidare resa till Hufvudstaden! Mycket spännande. Jag tänker äta Subwaymacka till frukost - det är en sån där grej som jag äter typ två gånger om året, som McDonald's ungefär, tycker att det är supergott just då men blir sedan inte sugen igen på flera månader. (Fast McDonald's äter jag inte så ofta som en gång om året, tror jag.)

Supergod middag pa revbensspjal (lagade med sous vide) med en "glazing" i ugnen, rodbettor, och radisor. Till det hade vi Naked Winery's Merlot. Mycket gott. Jag gjorde grill sasen "medan jag holl pa" och forsoker desperat komma ihag alla steg ... den var suveran. I morgon tror jag att Maken far eskortera mig till ett finare stalle pa sta'n for en kope middag. :cool: Sedan har vi "brunch" har pa Sondag. Jag raporterar om det senare.:p

Ogilla på att han visat sig vara inte bara omdömeslös utan även osympatisk, men gilla på att du insett det och agerat.

Tack! Det känns helt rätt. Han kommer dock figurera i min bekantskapskrets för vi har lite gemensamma vänner (det var så vi träffades), och bland dem är han verkligen känd för att vara supertrevlig och sympatisk.

On topic har jag käkat ett svingod frukost (yoghurt med banan och kiwi, knäckemacka med perfekt mjukkokt ägg och två hinkar te), solen skiner i Malmö, jag är stark och awesome och ska gå på bodypump-pass och ikväll träffa underbara vänner och dricka vin :bump:

Enorm, kolossal, fantastisk meze-middag på lokal igår med vänner. Dessert hemma efteråt. Partner hade gjort nån sorts mendelmusslor med björnbärsgelé i och vit choklad på.

Nyss stor kaféfrukost i Haga och vännerna avvinkade vid spårvagnen.

Mycket fin helg så här långt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka