Jag har bott i Norrland hela livet och aldrig hört, sett eller använt ordet så det är nog nått sånt där lokalt förekommandeJag har varit i Norrland för länge...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har bott i Norrland hela livet och aldrig hört, sett eller använt ordet så det är nog nått sånt där lokalt förekommandeJag har varit i Norrland för länge...
Jag har bott i Norrland hela livet och aldrig hört, sett eller använt ordet så det är nog nått sånt där lokalt förekommande
Man blir hungrig av att knata omkring på snöfyllda lägdor och fota hund, så ugnsgratinerad, fylld paprika med avokadosallad blev det här idag
Jag blir så deppig att jag inte kan äta paprika, fylld paprika är något av det godaste jag vet
Ska snart ta fram röken och röka 3 foreller Måste vara snabb om jag ska få något med då tanten bara älskar rökt ädelfisk och kan stoppa i sig hur mycket som helst
Normalt tror jag inte man skriver det, det är talspråk. Jag tycker också att det är ett trevligt och användbart ord.
Bladspenat som värms i sitt eget (skölj)vatten tillsammans med smör o kryddas med citron o peppar.Får sätta på potatisen på spisen .Någon som vet något annat gott man kan ha till rökt forell och potatis ?
Om du kan äta tomater, så köp rejäl bifftomat, gröp ut, fyll och gratinera. Gott det med ju
När man käkar gemista (betyder egentligen fyllda) i Grekland så är det oftast en av varje på tallriken: en paprika och en tomat. Båda lika goda.Smart! Det har jag inte tänkt på och tomater går bra. Tack
Det gläder mig ändå att du verkar bli lite kulinariskt bortskämd.Totalt sprickfärdig efter semlan blev middagen 1/2 mango och färska björnbär (säkert klimatvidriga) som DUFVAN hade köpt åt mig. Vansinnigt gott, nu funderar jag på att gå och lägga mig knäpptrött!
Chokladfrukost på Skårs gård?Fortsatte fira födelsedag även idag (det är viktigt att fira ordentligt alltså) genom att ära chokladfrukost ihop med några vänner Så gott och jag åt såklart alldeles förm mycket
Lyckades även laga en helt okej chili con carne som åts med ljummet durumbröd med surdeg.
Japp! Andra gången jag är där i år och den varierar lite, men jag är mycket nöjd med konceptetChokladfrukost på Skårs gård?
Jag har varit skeptisk, men då ska jag testa fram på vårkanten.Japp! Andra gången jag är där i år och den varierar lite, men jag är mycket nöjd med konceptet