Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bott i Norrland hela livet och aldrig hört, sett eller använt ordet så det är nog nått sånt där lokalt förekommande ;)

Skulle inte förvåna mig :p :D Här i Jämtland finns det dialekter som jag har väldigt svårt att förstå, speciellt de som förekommer nära gränsen.

Man blir hungrig av att knata omkring på snöfyllda lägdor och fota hund, så ugnsgratinerad, fylld paprika med avokadosallad blev det här idag :d

170225_zpsx946bvtg.jpg

Jag blir så deppig att jag inte kan äta paprika, fylld paprika är något av det godaste jag vet :(

Ska snart ta fram röken och röka 3 foreller :d Måste vara snabb om jag ska få något med då tanten bara älskar rökt ädelfisk och kan stoppa i sig hur mycket som helst :)

Har haller vi pa att utveckla och starta ett "hatchery" for att odla foreller ... :d Jag kan inte vanta pa att det ar igang sa vi har sa mycket forell jag vill for tillagning.:cool:

Normalt tror jag inte man skriver det, det är talspråk. Jag tycker också att det är ett trevligt och användbart ord.

Jag har aldrig hort det men reagerade ocksa pa vilket vackert ord det ar.

Totalt sprickfärdig efter semlan blev middagen 1/2 mango och färska björnbär (säkert klimatvidriga) som DUFVAN hade köpt åt mig. Vansinnigt gott, nu funderar jag på att gå och lägga mig:crazy: knäpptrött!
Det gläder mig ändå att du verkar bli lite kulinariskt bortskämd.

Jag hamnade i sommarstugan och efter en riktigt ruggigt kall promenad i blåst, regn på tvären och ishalka med en hund som bara ville bada lagade jag pumpasoppa med mycket vitlök och chili som vi åt med rostade pumpafrön, smulad feta och tunt strimlad fänkål och pumpa som fått marinera i citron. Jättegott! Därefter uppvärmd lökpaj med bladsallad och dijonvinägrett. Billigt bubbel och pistaschnötter till fördrink och okänt rött till maten.

Fortsatte fira födelsedag även idag (det är viktigt att fira ordentligt alltså) genom att ära chokladfrukost ihop med några vänner :love: Så gott och jag åt såklart alldeles förm mycket :D

Lyckades även laga en helt okej chili con carne som åts med ljummet durumbröd med surdeg.

Fortsatte fira födelsedag även idag (det är viktigt att fira ordentligt alltså) genom att ära chokladfrukost ihop med några vänner :love: Så gott och jag åt såklart alldeles förm mycket :D

Lyckades även laga en helt okej chili con carne som åts med ljummet durumbröd med surdeg.
Chokladfrukost på Skårs gård?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama