Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte lite synd om mig själv här så beställde en Nespresso Aeroccino mjölkskummare. Den är grymt bra! Jag ska ju vara LATTEMOR nu, och försäkringskassan tar ingen hänsyn till det ohemula priset på latte, samt att jag vill kunna avnjuta en bra kaffe på balkongen i solen så fort det bara går.

Jag trodde att middagen jag lagat på måfå utan plan skulle bli jättetrist, men det smakade riktigt bra. Kanske var jag väldigt hungrig? Jag gjorde iaf en liten grönsaksgryta med en hel del chilihetta och favabönor(som jag mosade lite lätt för att de skulle ta upp smakerna bättre och smaka mindre burk) och åt den med rostat surdegsbröd, tapenade och parmesan. Svårt att misslyckas med parmesan.

Jag tyckte lite synd om mig själv här så beställde en Nespresso Aeroccino mjölkskummare. Den är grymt bra! Jag ska ju vara LATTEMOR nu, och försäkringskassan tar ingen hänsyn till det ohemula priset på latte, samt att jag vill kunna avnjuta en bra kaffe på balkongen i solen så fort det bara går.
Jag funderar på om jag behöver en ny kaffekvarn, eftersom jag malde kikärtor i min förra... Tyvärr är bra kaffekvarnar ju hutlöst dyra! Jag försöker hitta skäl som rättfärdigar ett sådant inköp, men det är inte helt enkelt. Jag får kanske vara sympatilattemorsa?

Jag funderar på om jag behöver en ny kaffekvarn, eftersom jag malde kikärtor i min förra... Tyvärr är bra kaffekvarnar ju hutlöst dyra! Jag försöker hitta skäl som rättfärdigar ett sådant inköp, men det är inte helt enkelt. Jag får kanske vara sympatilattemorsa?

Absolut! GUDMÖDRAR kan man inte få för många!

Åt födelsedagsbrunch på lokal i går tillsammans med partner och vår goda vän som inhuserat oss hela helgen. Älskar ställen där man själv väljer vilka rätter man vill ha på tallriken, istället för att sitta med massa jox man ändå inte äter upp :up:.

Jag valde brödkorg med hembakt rågbröd, scrambled eggs med gräslök, avocado med krossade gula linfrön och olivolja, spicy aubergineröra med vitlök, syltad lax med rökt majonäs, små (goda!) nötköttskorvar och till sist vallmofrö-våfflor med citron/vaniljsirap. Färskpressad apelsinjuice till :love:. 149 danska riksdaler gick det på och alla rätter smakade himmelskt!

På kvällen krävde födelsedagsbarnet (dvs. jag) att vi lagade nachos med extra allt :d. Massa cheddar och jalapeños, rosamarinstekt kyckling och massor av guacamole :up:. Öl samt cola med massa istärningar som måltidsdryck!

Åt födelsedagsbrunch på lokal i går tillsammans med partner och vår goda vän som inhuserat oss hela helgen. Älskar ställen där man själv väljer vilka rätter man vill ha på tallriken, istället för att sitta med massa jox man ändå inte äter upp :up:.

Jag valde brödkorg med hembakt rågbröd, scrambled eggs med gräslök, avocado med krossade gula linfrön och olivolja, spicy aubergineröra med vitlök, syltad lax med rökt majonäs, små (goda!) nötköttskorvar och till sist vallmofrö-våfflor med citron/vaniljsirap. Färskpressad apelsinjuice till :love:. 149 danska riksdaler gick det på och alla rätter smakade himmelskt!

På kvällen krävde födelsedagsbarnet (dvs. jag) att vi lagade nachos med extra allt :d. Massa cheddar och jalapeños, rosamarinstekt kyckling och massor av guacamole :up:. Öl samt cola med massa istärningar som måltidsdryck!
Låter fantastiskt, grattis i efterskott!
ina_dance5.gif

Ikväll tar vi oss så sakteliga ner på jorden igen med sambons kycklinggryta, bulgur och ruccolasallad. Man kan inte få pilgrimsmusslor varje dag, tydligen. :mad: Piggar upp mig med efterrätt bestående av färska hallon med grädde.

Grattis i efterskott @hagel :)

Själv skulle jag fortsatt firandet av mig själv idag men mina släktingar prioriterade att jobba istället för att äta semlor med mig, så jag blev utan semlor :rage: :arghh:

Istället lagade sambon fisksoppa gjord på grädde och smaksatt med chill. Inte riktigt samma sak som semlor men ändå mer än okej. Surdegsbröd till :)

Lite? Alltså, det är vansinnigt provocerande med folk som blir mätta innan jag kommit ur startgropen:D
Shit, nu har jag retat upp en havande kvinna också... Tror jag ligger lite lågt här framöver :angel:

Det går att öva upp för somliga:angel:
/En som bytt läger
Jag ska se vad jag kan göra åt saken! Man vill ju inte gå runt och reta upp folk i onödan, liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka