Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men då måste hon ju äta majonnäsen.

Jag kan tänk mig det just nu.

Har googlat sushimeny på yama (spicy tuna är ju god.. sashimi är inte fel...)

Har googlat Melanders lunchmeny (toast Skagen)

Oförklarligt sugen på revbensspjäll (har aldrig ätit men vill gnaga på ben)

Löste det rationellt: ett anti-kräkpiller och en portion haägen-daaaez salted caramel. Och planerar närmsta vägen till räkor imorgon...

Risotto med torkad karljohan, biffar på sojafärs och hasselnötter beströdda med torkade tranbär och grönkålschips till middag igår. Rött vin, vuxen SON på besök och samma underbara mandelmusslor med björnbär och vit choklad som häromdagen till dessert.

Och under dagen var jag snäll och hjälpte en kollega att fobiträna på min häst och även en annan kollegas sexåriga UNGE fick också åka häst en sväng. Stämningen i topp när vi sedan fikade och min häst är VÄRLDENS KLOKASTE HÄST.

Jag orkade som sagt inte äta lunch igår men var SÅ HUNGRIG när jag anlöpte Göteborg. Lallade omkring på Ica, tänkte köpa tortillabröd och äta falafel men fick en knäpp och var bara tvungen att äta tacos, i enkelt utförande med gurka, tomat, lök, riven ost, srirachapiffad köttfärs och stark sås. Så det gjorde jag och det tänker jag göra igen om sisådär trekvart. Det var jättegott!

Jag orkade som sagt inte äta lunch igår men var SÅ HUNGRIG när jag anlöpte Göteborg. Lallade omkring på Ica, tänkte köpa tortillabröd och äta falafel men fick en knäpp och var bara tvungen att äta tacos, i enkelt utförande med gurka, tomat, lök, riven ost, srirachapiffad köttfärs och stark sås. Så det gjorde jag och det tänker jag göra igen om sisådär trekvart. Det var jättegott!

Jag har haft cravings på sådana tacos i flera veckor! Plus majskorn och gräddfil då. Måste verkligen göra det snart.

Hahahaaa det hade varit värt det ju! ;)
Enda gången jag äter burkmajs är i tacos.

Jag tycker att det är gott att blanda ihop burkmajs med färsk hackad chili, något grönt (koriander om man gillar det, annars kanske persilja) och något syrligt, lime eller citron. Riktig smakexplosion!

Det var det här med att laga och äta näringsriktig, bra och riktig mat. Så jag sitter och äter leverpastejmackor på rostbröd med bregott under leverpastejen :meh:

Jag kan väl alltid trösta mig med att smörgåsgurkan räknas som grönsak. ;)

Jag tycker att det är gott att blanda ihop burkmajs med färsk hackad chili, något grönt (koriander om man gillar det, annars kanske persilja) och något syrligt, lime eller citron. Riktig smakexplosion!

Jag gillar inte burkmajs. Alls. Men det finns en sak som den kan användas till, och det är att göra majsguacamole. Det är gott!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka