Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fettisdagen går ut på pannkakor istället för semlor i min del av världen, och jag står därför och steker pannkakor åt mig och en god vän som kommer på besök. Jag har en omgång chokladpannkakor (där jag bytt ut större delen av mjölken till Oatly choklad), en omgång äpple/kanelpannkakor och en omgång vanliga pannkakor på g. Grekisk yoghurt, lönnsirap, hasselnötskräm, äppelmos och sylt kommer att finnas som toppings. Jag blir nästan mätt bara av att skriva om det...

Fick semla på jobbet! Ingen såndär massproducerad konditorisemla som är alldeles för luftig (bullen alltså), för mycket grädde och dessutom sötad grädde. Nä den här såg ojämn och hemmagjord ut, tung vetebulle och osötad grädde :d

Linsgryta med smulad fetaost och en smörgås till middag.

Fick semla på jobbet! Ingen såndär massproducerad konditorisemla som är alldeles för luftig (bullen alltså), för mycket grädde och dessutom sötad grädde. Nä den här såg ojämn och hemmagjord ut, tung vetebulle och osötad grädde :d

Linsgryta med smulad fetaost och en smörgås till middag.

Vi fick sådan semla på jobbet. Förutom att det dessutom var minimalt med mandelmassa, så var det inte ens mandelmassa utan smaksatta malda aprikoskärnor :yuck:

Alltså jag är besviken, sambon åt semla på jobbet och köpte därför inte med någon hem till mig för "han hade ju redan ätit en". Funderar på att starta en tråd om min relationskris. :arghh:

Trots detta tog jag min plikt som matlagerska på allvar och fixade middag. Bulgur med stekta sockerärtor, stekt spenat, avocado och salladslök. Till det halloumipanerad kyckling som tillagats i ugnen. Väldigt oväntad kombo (tack för det Ica och Buffé :up: ) men gott! :)

Alltså jag är besviken, sambon åt semla på jobbet och köpte därför inte med någon hem till mig för "han hade ju redan ätit en". Funderar på att starta en tråd om min relationskris. :arghh:

Trots detta tog jag min plikt som matlagerska på allvar och fixade middag. Bulgur med stekta sockerärtor, stekt spenat, avocado och salladslök. Till det halloumipanerad kyckling som tillagats i ugnen. Väldigt oväntad kombo (tack för det Ica och Buffé :up: ) men gott! :)

Ingen vits, bara dumpa direkt.

Han älskar dig inte på riktigt och han åt säkert sin semla tillsammans med sin älskarinna!

Dumpa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka