Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men gud "står och kokar", riktigt östgötskt. Ursäkta om det gör ont i ögonen!

Nej, det är väl inget konstigt? Eller missar min febriga hjärna något?

Ja, jag är dyngförkyld. Allt smakar typ bomull. Av helt oklar anledning köpte jag två semlor på vägen hem (och 1½ kg kaffe och en knippe mexikansk sparris) - jag är inte ens sugen och kan knappt svälja! Men i och för sig är de ju väldigt energitäta, så det kanske inte är helt dumt ändå...

Nej, det är väl inget konstigt? Eller missar min febriga hjärna något?

Ja, jag är dyngförkyld. Allt smakar typ bomull. Av helt oklar anledning köpte jag två semlor på vägen hem (och 1½ kg kaffe och en knippe mexikansk sparris) - jag är inte ens sugen och kan knappt svälja! Men i och för sig är de ju väldigt energitäta, så det kanske inte är helt dumt ändå...

Öhm, kanske inte. Känns bara onödigt att säga att den STÅR och kokar :p

Krya på dig! :)

Avslutat kvällens ätning med en skål sallad av tristaste slag. Toppade med nån rädisa, en bra vinäger och fetaost. Så himmelskt gott!

Eftersom diggestiiivekexen lyser med sin frånvaro mumsar jag på min ekorreblandning igen. Om ett par timmar är det dags för lunch, som i mitt fall kommer att bestå av gårdagens sötpotatis & morotssoppa samt en halv avocado som låg i kylen och såg ledsen ut.

Ikväll kommer sambons pappa på besök och lagar mat åt oss. Det blir något arabiskt, oklart vad.

Sallad från studentutfodringen. Jaja. Det här med viktkontroll är som det är. Äter jag en enorm tallrik med blandade grönsaker blir jag i alla fall ganska långvarigt mätt. Mycket bönor och kål!

Ikväll verkar jag få något med svamp och spenat i alla fall. Kanske pasta.

Dagens brunch.
Surdegsrågknäcke med ett tjockt lager houmus (hur det nu stavas på svenska), uppiffat med flingsalt som kryddats med vild vitlök, lite svartpeppar samt persillade o ett par hinkar gott te. Några cornichoner som tilltugg. Nyttigt värre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka