Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sambon gör kyckling-kofta (gud vad roligt det blev i skrift på svenska, kanske får förtydliga att han inte stickar med kycklingfärs...) ibland. Jag är inte helt övertygad om receptet, men jag tror mest att han blandar färsen med ägg, lök, vitlök och en massa dill. Den formas till små korvar (eller bullar, för all del) och tillagas i en ugnsfast form, liggandes i en "sås" på krossade tomater, lök, kummin och mera dill.Kära experter, jag har fyndat kycklingfärs. 2 kilo för en hundralapp! Svenskt och ekologiskt och allting, förstås.
Har nog aldrig lagat mat med kycklingfärs förut och undrar därför vad ni har för tips? Jag förstår såklart att jag kan göra som med vilken färs som helst, men ni kanske har något tips som är extra gott just på kyckling? Tänkte eventuellt göra små köttbullar ikväll, om jag orkar ta mig samman såpass, men vad mer? Gärna sådant som blir bra att frysa in då jag nästan inte har några matlådor kvar!
(Obs - jag ska inte laga alltihop idag, jag har fryst in 1,5 kg )
Dina matvanor har tagit en intressant vändning å sistone! Du kräks av allting som kostar mindre än 200 kr/kilot?...eventuellt har jag befriat Melanders från lite skagenröra också. Och rensteksröra.
Är man gräsänka så är man.
Dina matvanor har tagit en intressant vändning å sistone! Du kräks av allting som kostar mindre än 200 kr/kilot?
Dina matvanor har tagit en intressant vändning å sistone! Du kräks av allting som kostar mindre än 200 kr/kilot?
Ja, det är mycket inspirerande!
Alltså, man kan ju inte begära att jag ska både laga mat och äta den
Av någon märklig anledning är det lättare att äta kall dyr färdigmat än hemlagat. Hatar lukt.
Än så länge är partnern glad så länge jag äter något annat än skorpor, så jag passar på
Ja, det är mycket inspirerande!
Jag funderar på vilket lidande jag skulle kunna hävda att jag har drabbats av, som kan få liknande effekter.
Skulle även du hänvisa till graviditet är jag inte säker på att effekten skulle bli densamma.Ja, det är mycket inspirerande!
Jag funderar på vilket lidande jag skulle kunna hävda att jag har drabbats av, som kan få liknande effekter.