Mineur
Moderator
Tanken har slagit mig, men jag tror inte att mitt stackars miljöhjärta klarar av ett sådant drag!Näpp, jag hade gömt dem i soppåsen och smugglat ut dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tanken har slagit mig, men jag tror inte att mitt stackars miljöhjärta klarar av ett sådant drag!Näpp, jag hade gömt dem i soppåsen och smugglat ut dem.
Tanken har slagit mig, men jag tror inte att mitt stackars miljöhjärta klarar av ett sådant drag!
Mm, jag kanske skulle skicka honom på Mission Banana. Det låter ju normalt och så.Åh, be sambon!
Annars hade jag skivat och fryst, sen gått omvägar runt påsen i typ tre år och sen slängt när något bättre behövde platsen.
Min partner kom hem med 753468 kålrötter... jag har smugglat ut dem i omgångar i månader, de sista var som gummi...
Mm, jag kanske skulle skicka honom på Mission Banana. Det låter ju normalt och så.
Hellre bananer än kålrötter, alla dagar i veckan!
Dagens fråga: Vad ska jag göra med alla mina bananer? Vi fick av misstag hem dubbel uppsättning bananer och har nu cirka 7 stycken som ligger och blir bruna. Jag hade tänkt skiva och frysa en del för att använda till smoothies och bakning i framtiden, men sedan då? Har ni några bra bananrecept?
Ikväll blir det pizza. Degen sattes på jäsning igår kväll. Antingen kommer jag på någon ny bra nyskapande topping. Eller så blir det som vanligt. Nåväl, jag får rött vin till pizzan så det är faktiskt skit samma.
Hmmm. Lunch på yama idag igen. De ler lite förvirrat igenkännande åt mig. Just den här kullen gör perfekt stora sushibitar, varför utmana mig själv med nya förmågor liksom?
Alltså jag måste vara den enda som inte riktigt ser grejen med dessa! Jag har provat ett par gånger men tyckte aldrig att det blev riktigt gott faktiskt. Men det är kanske värt ett sista försök, nu när jag ändå kommer ha bananer (och tid!) i överflöd till helgen... Tack för tipset!Jag tycker att bananpannkakor (banana pancakes) är himla gott! Till frukost eller mellanmål
Jag tycker tyvärr också att de är överreklamerade.Alltså jag måste vara den enda som inte riktigt ser grejen med dessa! Jag har provat ett par gånger men tyckte aldrig att det blev riktigt gott faktiskt. Men det är kanske värt ett sista försök, nu när jag ändå kommer ha bananer (och tid!) i överflöd till helgen... Tack för tipset!
Edit: Hur brukar du göra dina? Bara banan och ägg eller?
Alltså jag måste vara den enda som inte riktigt ser grejen med dessa! Jag har provat ett par gånger men tyckte aldrig att det blev riktigt gott faktiskt. Men det är kanske värt ett sista försök, nu när jag ändå kommer ha bananer (och tid!) i överflöd till helgen... Tack för tipset!
Edit: Hur brukar du göra dina? Bara banan och ägg eller?
Åhå, ett lite mer avancerat recept kanske kan göra susen! Det här ska jag prova imorgonJag gör lite mer fancy och kör på dessa: http://www.onceuponachef.com/recipes/banana-pancakes.html
Tycker de blir supergoda!
Kålrötter? Lök?Gaaah, vet inte vad jag ska ge mig på till middag. Dessa kval och val. Dessutom gick jag för långt på förmiddagen-ish så nu är jag typ bunden vid hemmet. Vindruvor och guldnougat? Glass?