Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen hemma igen efter en hård arbetsvecka. Har ätit för mycket och för fel och är inte alls nöjd med det. Men det är svårt när man bor på hotell i småstad och jobbar hela dagarna tills man knappt orkar tänka och är uthungrad och ja, då blir det pizza. Och hotellfrukost och inget mer.

I kväll räkor med hembakt surdegsbröd. I morgon får jag äntligen laga mat igen. Lutar åt ugnsrostade rotfrukter med halloumi och tzatziki. Längtar redan. :)

Surdegspizza och öl på nyöppnat ställe för att fira sambons viktnedgång (8 kg på en månad, och då dietade han inte ens med viktnedgång som främsta mål!) och det faktum att han nu börjar tillåta sig kolhydrater igen. Min pizza hade fänkålssalami, getost och karamelliserad rödlök på sig.

När vi blir hungriga igen (sådär framåt midnatt eller nått) blir det swacos till middag och sedan choklad i soffan. Älskade lördag!

I dag bakade jag surdegs brod och passade pa att baka surdegs/fullkorns pita brod till middag medan jag anda holl pa och slafsade med mjol. Den har gangen bubblade alla pita brod upp och var latta att fylla med lite allt mojligt. Jag stallde bara fram vad vi hade, kalkon brost bitar, avacado, silverlok, tomater, och spenat. I stallet for smor gjorde jag ett "mojs" av grekisk yoghurt och gorgonzola ... MUMS sager jag bara. :d

Swedish tacos! Jag gjorde misstaget att kalla det tacos en gång när jag hade en mexikansk vän på besök. Hon förklarade att det var så långt från tacos man kunde komma (typ), med sådant allvar i blicken att jag inte vågade annat än att uppfinna ordet swacos istället. Mucka inte med mexikanerna!
Låter himla klokt att hitta på ett eget ord för det! (Konstigt att det inte är genuint mexikanska tacos som äts i Sverige på fredagskvällarna alltså :angel: )

Jag fyndade högrevsburgare på Ica igår och hittade två bröd i frysen. Åt med resterande grönsaker från fredagens tacos, lite ost och stark salsa. Det var gott!

Jag har fått i mig Brämhults Hallon, typ en liter...

Hemvändarna/Familjen från Frostmofjället har lite försiktigt önskat fiskgratäng med blandad fisk, räkor och hummer. Jag har ingredienserna hemma så om jag klarar mig med arbetsledning så kan jag kanske få ihop det.

Har en mental och fysisk dipp igen så det är nog skorp-diet ett tag som väntar.

Middag på lokal igår. Danskt ostron till förrätt, sedab tartar på råbiff och ljummen sallad med hyvlad broccoli, torkade blåbär och dijoncreme. Rödvin till.
Idag har jag varit på Vasaloppsbrunch hos några vänner. Blåbärssoppa och blåbärsscones bland annat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka