Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tappat typ 10 kilo tror jag. Gått upp 2-3 totalt. Men det var behagligare att göra medelst pulver... fortare gick det också:D
Jag gick upp 30 kilo när jag var VÄLSIGNAD.

Det kommer jag inte att göra under den närmaste tiden! Jag kollade just mitt konto och fick en chock! Det här är den pankaste månaden på de decennier jag minns! Det är verkligen tur för mig att min generösa partner jobbar deltid som bokhandelsbiträde! Hur skulle det annars gå?

Det kommer jag inte att göra under den närmaste tiden! Jag kollade just mitt konto och fick en chock! Det här är den pankaste månaden på de decennier jag minns! Det är verkligen tur för mig att min generösa partner jobbar deltid som bokhandelsbiträde! Hur skulle det annars gå?

Jag gjorde det förra gången:D testar båda extremerna.

Vi har samma läge här, TUR att jag har Partnern som kan försörja mig, att vara sjukskriven är asdyrt.

Jag gjorde det förra gången:D testar båda extremerna.

Vi har samma läge här, TUR att jag har Partnern som kan försörja mig, att vara sjukskriven är asdyrt.
Den RINGMÄRKTE är vad jag har fått intryck av inte heller riktigt den klippa när det kommer till försörjning som man hade kunnat önska sig?

Om du vill ha tips på billiga maträtter får du hojta till- det är faktiskt en av mina paradgrenar. En gång fick jag till 12 middagar för 2 personer på en gammal seg höna .... :D

Den RINGMÄRKTE är vad jag har fått intryck av inte heller riktigt den klippa när det kommer till försörjning som man hade kunnat önska sig?

:D DUFVAN är en konstnärssjäl och eldsjäl med 16326745 projekt varav 2 innebär en inkomst:D
Övrigt är sånt som kanske-nångång-eventuellt-närplaneternaärgynnsamma innebär en inkomst.
Men stämmer, jag har en fast -förhållandevis trygg inkomst- partnern har inkomst av typen Livligt EKG- men som innebär en del hjärtsnörp:D
För- och Nackdelar, men jag gillar onekligen att det innebär att mina enda "plikter" i hemmet är matlagning eftersom jag är ojämförligt bäst på det och gillar det. Har inte dammsugit på 10 år...

:D DUFVAN är en konstnärssjäl och eldsjäl med 16326745 projekt varav 2 innebär en inkomst:D
Övrigt är sånt som kanske-nångång-eventuellt-närplaneternaärgynnsamma innebär en inkomst.
Men stämmer, jag har en fast -förhållandevis trygg inkomst- partnern har inkomst av typen Livligt EKG- men som innebär en del hjärtsnörp:D
För- och Nackdelar, men jag gillar onekligen att det innebär att mina enda "plikter" i hemmet är matlagning eftersom jag är ojämförligt bäst på det och gillar det. Har inte dammsugit på 10 år...

Sen jobbar hen mer lukrativt nu när jag inte gör det, men det känns ju ekonomiskt när man är van vid annan inkomst. Lilla DUFVAN:love:

Igår blev jag bjuden på vegansk kålpudding och det kändes mycket exotiskt! Senare på kvällen fick jag diverse spexiga och inte helt drickbara drinkar. Jag skyllde glatt på att jag är så lättpåverkad och smuttade mest artigt på det ena sötslibbiga efter det andra.

Jag har ingen direkt matlust (fortfarande) men när jag blir sugen på något blir det dyrt :o Jaja, vad är ett dagstraktamente (eller tio...) på banken :D

Apropå ost (och till viss del orsaken till min ebb i kassan) så har Falbygdens börjat med en ny produktserie, svenska gårdsostar. Först ut är sex stycken och av dessa är två från min nuvarande granne :up: Riktigt imponerande tycker jag faktiskt. Det är Rossa (kittost) och Magna (grönmögel) som blivit utvalda. Testa gärna om ni får chansen. Det är inte så vanligt att ost görs på opastöriserad mjölk i Sverige men de och de som levererar komjölken lyckas hålla en så pass bra hygienisk nivå att det fungerar.

Jag har ingen direkt matlust (fortfarande) men när jag blir sugen på något blir det dyrt :o Jaja, vad är ett dagstraktamente (eller tio...) på banken :D

Apropå ost (och till viss del orsaken till min ebb i kassan) så har Falbygdens börjat med en ny produktserie, svenska gårdsostar. Först ut är sex stycken och av dessa är två från min nuvarande granne :up: Riktigt imponerande tycker jag faktiskt. Det är Rossa (kittost) och Magna (grönmögel) som blivit utvalda. Testa gärna om ni får chansen. Det är inte så vanligt att ost görs på opastöriserad mjölk i Sverige men de och de som levererar komjölken lyckas hålla en så pass bra hygienisk nivå att det fungerar.
Åh måste du prata mögelost. Jag vill ha :arghh:

Jag har haft min faster på besök fär lunch och promenad, så efter en promenad där det blåste och haglade PÅ TVÄREN (så onödigt) blev det kalkonfilé som tillagats på låg temperatur och marinerats över natten med ärter, vitlök, citron och olivolja. Till det ugnsbakade morötter i roliga färger, parmesancreme, sallad och hembakat knäckebröd med havssalt. Så himla himla gott och kalkonen var över förväntan som tillbehör (för egentligen var morötterna huvudrollsinnehavaren i lunchen)

Havregrynsgröt. Morötter. Blåbärsskorpor. Märks det att jag är gräsänka ikväll eller?

Men till lunch åt jag faktiskt surdegstoast med bacon och avocado, följt av päron & valnötskaka. Alltid något!

Dyr mat är faktiskt bättre än ingen mat. Lär av ett PROFFS;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka