Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kalonjifrön:love: jag har dem på kyckling, rostade grönsaker, Thai, lite överallt. Jag vet inte om de SMAKAR nåt, men de är snygga.
Och nu förlorade jag mig i Lisa Förare Winbladhs texter och recept. Hon är så rolig att läsa! När jag var barn skrev hon om mat i Sydsvenskan och jag minns att jag läste henne med behållning redan då, så detta var ett kärt återseende. Jag trodde att hon slutat skriva på taffel.se!

Och nu förlorade jag mig i Lisa Förare Winbladhs texter och recept. Hon är så rolig att läsa! När jag var barn skrev hon om mat i Sydsvenskan och jag minns att jag läste henne med behållning redan då, så detta var ett kärt återseende. Jag trodde att hon slutat skriva på taffel.se!

Hon är jätterolig på Taffel! Linssoppan åt jag faktiskt hemma hos henne första gången jag smakade den och blev STARSTRUCKAD (@mandalaki).
Hon och PIPPIN växte upp nära varandra och tack vare fb möttes våra vägar.

En annan av mina favoritkryddor. :)

Du bor ju i Malmö. Hade du bott i tex Sveg hade jag skickat dig ett paket favoritkryddor i urval.
Jag bor förvisso inte i Malmö, men i en stad mycket, mycket nära, så jag ska nog reda ut att få tag på både det ena och det andra(nu låter det som att jag tänker jaga olagliga substanser, men jag lovar, jag håller mig till kalikolkonji och sånt):p

Igår plockade jag årets första ramslök och idag åt jag lunch bestående av snabbfräst mandolinhyvlad blomkål, spetskål och morot med generösa mängder ramslök som fick steka med ett ögonblick på slutet. Till åt jag bröd och lite av den eviga linssallad jag har stående i kylen(delikatesslinser, rödlök, citronzest och -saft, olivolja och salt bara, så pimpar jag den efter vad den ska vara till). Så vansinnigt gott med ramslök!

Gud så gott med ramslök!

Bakar semlor efter Roy Fares underbara recept. Jag tänkte bjuda särbon med medarbetare på det imorgon.

Jag skulle vilja baka egna nångång, men vad ska man göra när man ätit de två semlorna och har 36 bullar kvar? BARNET tål inte gluten och bara bullen är väl lite trist? Förut brukade jag baka minisemlor (typ som en liiiten bakelse i storlek, 2-3 tuggor typ) till jobbet, men 2 senaste åren har jag inte orkat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka