Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä.

När förväntas den där PARASITEN komma ut?

Och, viktigare, när PARASITBEKÄMPNINGEN är avklarad, kan du förväntas må bra då? (Om i bortser från sömnbrist, operationssviter och mjölkstockning, då, förstås. VÄLSIGNELSER har ju sitt pris. :love:)

Du glömde avslaget :)

*blir mer och mer glad för att andra upprätthåller nativiteten så jag slipper :crazy:*

Middag på lokal igår. Danskt ostron till förrätt, sedab tartar på råbiff och ljummen sallad med hyvlad broccoli, torkade blåbär och dijoncreme. Rödvin till.
Idag har jag varit på Vasaloppsbrunch hos några vänner. Blåbärssoppa och blåbärsscones bland annat!

"Tartar på råbiff" = tartar på oxe ;)

Sojakorv, potatismos, broccoli, stekt lök, ketchup och Mor Annas smörgåsgurka.

I kväll blir det chilipaj.

Blä.

När förväntas den där PARASITEN komma ut?

Och, viktigare, när PARASITBEKÄMPNINGEN är avklarad, kan du förväntas må bra då? (Om i bortser från sömnbrist, operationssviter och mjölkstockning, då, förstås. VÄLSIGNELSER har ju sitt pris. :love:)

Jag har 34 dagar till beräknat datum (jag har lagt in det i en app som håller koll ety jag upplever viss genans över att annars inte veta vecka och sådant som tydligen är viktigt). Typ 29-30 mars blir det snitt, standard här är tydligen en vecka innan beräknad naturlig leverans. Ska få terapisamtal innan och efter också, de märkte att jag var lite sliten tror jag...

Vad gäller min status kan det antingen bli finemang i samma ögonblick som PARASITEN lyfts ut, illamåendet och KRÄX är bortblåst, foglossningen flyger ut genom fönstret. Eller så tar det tid med foglossningen, men kräxet bör försvinna samma dag. Det kan dock ta lite tid att komma igång med att äta igen eftersom jag haft problem så länge, man behöver en startsträcka.

Jag tröstade mig med att köpa fina Mon Ami- tekoppar på nätet så nu kan jag dricka gigantiska cappuccinosar i temugg med hjälp av min fina lilla aeroccino.
Den rekommenderas till alla, fina lilla maskin!

Brisa! Den var mycket god! Den såg inte så mycket ut för världen, men överraskade positivt.

Och @Miran

Är det från Falköpings Mejeri? Ska ner och kika på Tranorna och konstrundan (seglivad tradition jag uppskattar trots att jag inte har mycekt till övers för grodor i silhuetter och taffliga tranor i motljus) och då brukar vi passa på att köpa ost... ety de även har god ostkaka:D (Vrigstad).

Och @Miran

Är det från Falköpings Mejeri? Ska ner och kika på Tranorna och konstrundan (seglivad tradition jag uppskattar trots att jag inte har mycekt till övers för grodor i silhuetter och taffliga tranor i motljus) och då brukar vi passa på att köpa ost... ety de även har god ostkaka:D (Vrigstad).

Var lite olika mejerier & gårdsmejerier. Men inhandlade på Osterian i Falköping. Falköpings mejeri och Osterian är inte samma sak. De har för övrigt en källare där de lagrar ostar från hela världen och även injicerar vissa med t.ex wiskey och annat. Förädlar dem , typ. (det är de ostarna som de kallar "källarlagrade" och som jag faktiskt inte tror att man kan köpa någon annanstans) Har man tur kan man på följa med ner i källaren och provsmaka. :d Där ligger jättelika ostar på lagring, de vänds och doppas i varmt vax då och då.

Är det konstrundan vid påsk eller den som krockar med bokmässan du menar? På hösten är det väl inte så många tranor? Vi kanske ses då - ska antagligen vara med på konstrundan, sambon med fotokonst och jag med böcker.

Vad gäller min status kan det antingen bli finemang i samma ögonblick som PARASITEN lyfts ut, illamåendet och KRÄX är bortblåst, foglossningen flyger ut genom fönstret. Eller så tar det tid med foglossningen, men kräxet bör försvinna samma dag. Det kan dock ta lite tid att komma igång med att äta igen eftersom jag haft problem så länge, man behöver en startsträcka.
Den rekommenderas till alla, fina lilla maskin!
Men då blir du i gengäld trådsmal och kommer i vilken klänning som helst? (Som sedan VOLDEMORT kan kräkas på och bröstmjölk läcka på.) Man föreställer sig ju att du är svårt avmagrad av ett så långvarigt och intensivt PARASITANGREPP.

Var lite olika mejerier & gårdsmejerier. Men inhandlade på Osterian i Falköping. Falköpings mejeri och Osterian är inte samma sak. De har för övrigt en källare där de lagrar ostar från hela världen och även injicerar vissa med t.ex wiskey och annat. Förädlar dem , typ. (det är de ostarna som de kallar "källarlagrade" och som jag faktiskt inte tror att man kan köpa någon annanstans) Har man tur kan man på följa med ner i källaren och provsmaka. :d Där ligger jättelika ostar på lagring, de vänds och doppas i varmt vax då och då.

Är det konstrundan vid påsk eller den som krockar med bokmässan du menar? På hösten är det väl inte så många tranor? Vi kanske ses då - ska antagligen vara med på konstrundan, sambon med fotokonst och jag med böcker.

Den vid påsk:) vi åker alltid till min Ömma Moder och Fadren vid påsk.

Fotar han tranor i motljus?:D

Kul! Då ska jag spana efter er om ni deltar, vi brukar ju köra runt Hornborgasjön främst.

Men då blir du i gengäld trådsmal och kommer i vilken klänning som helst? (Som sedan VOLDEMORT kan kräkas på och bröstmjölk läcka på.) Man föreställer sig ju att du är svårt avmagrad av ett så långvarigt och intensivt PARASITANGREPP.

Jag har tappat typ 10 kilo tror jag. Gått upp 2-3 totalt. Men det var behagligare att göra medelst pulver... fortare gick det också:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka