Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var det här med att laga och äta näringsriktig, bra och riktig mat. Så jag sitter och äter leverpastejmackor på rostbröd med bregott under leverpastejen :meh:

Jag kan väl alltid trösta mig med att smörgåsgurkan räknas som grönsak. ;)
Det är en tankevurpa att tro att man inte kan äta sunt utan lagad mat. @sjoberga förklarade det väldigt bra i en tråd tidigare.

Jag har av outgrundlig anledning (nej, jag är inte gravid) gått runt med ett vansinnigt sug efter gräddsås på senaste. Körde därför husmanskost-style ikväll och gjorde köttbullar med sås och potatis. Lingonsylten tackar jag Ikea för. Ty fusan vad gott det var, och som jag ser fram emot morgondagens lunchlåda! :d

Igår åt jag restmatlåda till lunch och omelett med stekt lök, champinjon och paprika med en grönsallad och en rågsmörgås med färskost och ajvar till middag. Jag hoppas på en mer spännande matdag idag och klurar på vad jag ska bjuda mina gäster på ikväll.

Väninna på middag igår, ångade på lite frysta dumplings från asiatiskabutiken. Hälften med sojafärs och hälften med vårlök och grönsaker. Vitlöks-sesam-stekt pak choi till, och dipsås med hoisin, ljus soja, riven ingefära, lime och sriracha. Perfekt snabbmat efter träning :up:

Har återigen varken lust eller aptit till att laga något vettigt :( Hatar dessa perioder.
Igår blev det typ ingen middag alls - en halv påse OLW Stjärnor och mannagrynsgröt med sylt lite senare.
Ikväll ett kokt ägg med majonnäs innan träningen och nu sitter jag här och är typ illamående men ändå hungrig fast inte sugen på något. Kanske lite yoghurt går ner i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka