Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit skeptisk, men då ska jag testa fram på vårkanten.
Tänk att det är som en hotellfrukost i segmentet "bra" med inslag av choklad. Inte exceptionellt med enormt utbud på något sätt men bra liksom och ett trevligt alternativ i den här delen av landet :)

Dock brukar den ju bytas ut mot glasscafé under våren, så du inte väntar för länge :)

Jag är "hemma" efter 40-årsfest! Fick fantastiskt god plockmat, bl.a råbiff i en liten kopp och något fantastiskt med lax och edamamebönor, och en sallad med räkor, picklad blomkål (tror jag?) och annat fint. Rackarns smaskens!

Ser fram emot hotellfrukost imorgon och så får jag väl ordna mig lite lunch innan tåget går. Om någon skulle råka susa omkring på Stockholms C vid 12:15 och känner sig hungrig kan ni väl hojta? :D

Jag är "hemma" efter 40-årsfest! Fick fantastiskt god plockmat, bl.a råbiff i en liten kopp och något fantastiskt med lax och edamamebönor, och en sallad med räkor, picklad blomkål (tror jag?) och annat fint. Rackarns smaskens!

Ser fram emot hotellfrukost imorgon och så får jag väl ordna mig lite lunch innan tåget går. Om någon skulle råka susa omkring på Stockholms C vid 12:15 och känner sig hungrig kan ni väl hojta? :D

Tyvärr pallar jag inte, men Luzette på centralen är trevligt likaså champagnebaren med mat högst upp.
Annars skulle jag satsa på wagamama eller sushi yama.

Längst ned i gången finns det ett litet ställe som säljer sjukt goda sallader att ta med. Tror det ligger nästan bredvid Gateau där du kan köpa en underbar bulle som efterrätt :p

Jag orkade faktiskt ingen lunch! Är fortfarande mätt efter frukost trots att jag åt ganska tidigt så jag nöjde mig med en latte på stationen. Bistron ligger i nästa vagn så jag lär inte svälta om jag skulle bli hungrig :)

Nu sitter jag nöjd och belåten i soffan med kaffe och tittar ut över havet.

Dagens frukost bestod av gröt på vad stugan förmådde, vilket visade sig vara matvete, dinkel- och havregryn, pumpafrön och torkade fikon. Oatlys iKaffe till. Jag hade glömt hur gott det är med gröt!

Till lunch länsade vi frysen och fick ihop en halv laxsida med smulad feta i ugn, matvete med citron och snabbfräst grönt(sockerärtor, ärtor och grönkål) med sambal oelek, vitlök och chili.

Idag lyckades hundjäkeln bada...

En latte på lokal har huset förmått idag, samt en rastningsrunda. Övriga har ätit carbonara med ärtor, champinjoner, purjo och bacon samt grönkål. Frukosten sov undertecknad över. Jag vill ha färska räkor, men räkor i Stockholm en söndag är nog både vanskligt och svindyrt.

En latte på lokal har huset förmått idag, samt en rastningsrunda. Övriga har ätit carbonara med ärtor, champinjoner, purjo och bacon samt grönkål. Frukosten sov undertecknad över. Jag vill ha färska räkor, men räkor i Stockholm en söndag är nog både vanskligt och svindyrt.

Kan man köpa färdigskalade färska räkor? För skala räkor känns helt övermäktigt just nu. Jag klarar inte att ta i något kött av något slag, ens med plasthandskar, i detta välsignade tillstånd.

Kan man köpa färdigskalade färska räkor? För skala räkor känns helt övermäktigt just nu. Jag klarar inte att ta i något kött av något slag, ens med plasthandskar, i detta välsignade tillstånd.

Lokala ICA Maxi brukar ha det i delin så det borde gå att få tag på i Sthlm.

Synd att särbon inte är i närheten av dig, han skalar gärna bara han får äta några ;) :D

Åhhh våfflor....!

Själv köpte jag en kolossalt stort delicatoboll- låda då jag skulle ha främmat. Det åts en (1) delicatoboll. Jag har sedan dess ätit en till frukostkaffet. Snart måtte de vara uppätna. ;) :o
Delicatobollsfrukost är fantastiskt! Havregryn och grejer, det är ju helt normal frukostmat. Och så kan de ju faktiskt innehålla spår av näringsämnen, om man ska tro Delicato själva alltså...

Fortsatte fira födelsedag även idag (det är viktigt att fira ordentligt alltså) genom att ära chokladfrukost ihop med några vänner :love: Så gott och jag åt såklart alldeles förm mycket :D
:love::love::love:

... på tal om Delicatobollsfrukost då alltså.

En helg med föräldrarna bjöd i vanlig ordning på diverse trevliga kulinariska upplevelser. I fredags kväll beställde vi hem indiskt (bhuna gosht och peshwari naan för min del) och igår var vi på en skotsk restaurang som är sådär överdrivet populär att vi med nöd och näppe kunde få ett bord när vi bokade i december. Det är ett mellanting mellan tapas-restaurang och "vanlig" restaurang och går ut på att man beställer in 2-3 rätter per person som hela bordet sedan delar på. Jag bara måste få skriva om allt vi hade på vårt bord!

- Ceviche på havsforell med äpple, inlagd schalottenlök och "tiger milk"
- Konfiterad kanin med plommon och laphroaig-potatissallad
- Mozzarella med päron, mint, prosciutto och balsamvinäger
- Sallad med haggis, pilgrimsmusslor och bacon (mycket märklig men förvånansvärt god kombination även för mig som inte är så förtjust i haggis)
- Lammskuldra med tahini-yoghurt, granatäpple, harissa och små pastaliknande saker som kallades ptitim
- Fishcakes av rökt kolja med grillad purjolök och en sås gjord på smör, citron och alger
- Fläsksida med rökt polenta, kapris och russin
- Ugnsrostad rödbeta med vispad fetaost, pecannötter och apelsinblomma
- Surdegsbröd med rödbetspesto

Till efterätt åt vi (läs: jag) ananas-carpaccio med kokosglass och dragonkräm.

Det var utan tvekan den bästa restaurangupplevelsen jag haft på länge, och för sådana som mig (med små matsäckar) är det så vansinnigt behagligt att äta på det här viset där man plockar lite av varje. Jag fick liksom jättemycket njutning och många smakupplevelser, utan att för den del gå därifrån illamående med en tung känsla i kroppen.

I förmiddags hade vi smält allt så bra att vi kunde ge oss ut för att käka en full Scottish breakfast på närliggande café, innan det var dags att sätta föräldrarna på bussen till flygplatsen.

Over and out!

och för sådana som mig (med små matsäckar) är det så vansinnigt behagligt att äta på det här viset där man plockar lite av varje. Jag fick liksom jättemycket njutning och många smakupplevelser, utan att för den del gå därifrån illamående med en tung känsla i kroppen.

Jaha, du funkar så. För mig är det dock rena motsatsen. Jag tenderar äta av varje rätt som om den var min enda (blev jag påmind om på fredagens palestinska meze-restaurang.) :meh:

Jaha, du funkar så. För mig är det dock rena motsatsen. Jag tenderar äta av varje rätt som om den var min enda (blev jag påmind om på fredagens palestinska meze-restaurang.) :meh:
Mjo, min partner har alltid sagt att det är väldigt lukrativt att bjuda ut mig på middag, för det innebär att han får chansen att äta 1,5 middagar eftersom jag aldrig äter upp... :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka