Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag lagar VÄRLDENS godaste tomatsås, så känner jag att jag måste delge den.
Tar typ en kvart att tillaga, men blir såklart godare om den kan puttra en stund.

1 burk finkrossad tomat av märket POLPA
4- 6 mogna tomater hackade (skär alltid bort det gröna, går ju att hoppa helt, men gott till)
0.5 dl Heinz Chilisås
1 tärning grönsakbuljong
1 kryddmått chili

2- 3 vitlöksklyftor finskurna
1 gullök finfinhackad
1 zucchini skuren i klyftor, skär bort kärnhuset först så att det blir tuggmotstånd i såsen
0.5 dl olivolja

Släng i de sista ingredienserna först. Zucchinin vill ha lite stekyta och löken ska bli mjuk.
I med resten, låt puttra. Smaka av med salt och peppar. Vill man stajla kan man ha i coctailkapris, hemskt gott till.

Lägg upp på en tallrik med pasta. Täck med ett lager av finriven parmesan och NJUT! :love: :love:

Jag går ner mig mer och mer. Först var det snabbmakaroner med stekt grillkorv och ketchup. I torsdags blev det korv med bröd. Igår och idag blev det korvmackor. Vad blir nästa steg? :nailbiting:
Jag grillade i kylan i onsdags, vegekorv med rostadlök, senap och ketchup. Inte den senapen jag tycker är god, inte heller ketchupen, MEN helt oslagbart att äta något grillat när man fryser häcken av sig. :love:
Korv kan vara gott! Och det är gott att vara dekadent.

Jag grillade i kylan i onsdags, vegekorv med rostadlök, senap och ketchup. Inte den senapen jag tycker är god, inte heller ketchupen, MEN helt oslagbart att äta något grillat när man fryser häcken av sig. :love:

Mmm, jag stekte i stekpannan en dag och micrade en dag, haute cuisine it's not :meh:

Som laktosintolerant fick jag ont i magen av att äta semlor så nu ska jag grädda våfflor med grädde och sylt istället. :angel:

Mmm, jag stekte i stekpannan en dag och micrade en dag, haute cuisine it's not :meh:

Som laktosintolerant fick jag ont i magen av att äta semlor så nu ska jag grädda våfflor med grädde och sylt istället. :angel:
Åhhh våfflor....!

Själv köpte jag en kolossalt stort delicatoboll- låda då jag skulle ha främmat. Det åts en (1) delicatoboll. Jag har sedan dess ätit en till frukostkaffet. Snart måtte de vara uppätna. ;) :o

Eh, det är väl normalt att grilla hela året? :confused: :confused:

:angel: :D Jag frågade särbon om han ville ha revbensspjäll när jag åker upp på måndag men han tyckte det var onödigt, de är godast varma :p

Här blir det rökta räkor ikväll, jag var verkligen såå vansinnigt sugen på det igår så det var väldigt besviksamt när det inte blev sådana.

Ska snart ta fram röken och röka 3 foreller :d Måste vara snabb om jag ska få något med då tanten bara älskar rökt ädelfisk och kan stoppa i sig hur mycket som helst :)

Ah, då är vi två som kommer att lukta brandrök idag :D Fast här blir det bara räkor (till kisses förtjusning).

Nyrökt fisk är ju så vansinnigt gott :d

Ah, då är vi två som kommer att lukta brandrök idag :D Fast här blir det bara räkor (till kisses förtjusning).

Nyrökt fisk är ju så vansinnigt gott :d
Och desutom bara 6 dagar sedan jag fiskade den så den är rätt färsk .Min katt älskar åxo rökt ädelfisk men när det är abborre eller gädda så duger det inte .Han har lite klass min katt:laugh:.

Ugnsrostade morötter med dill och fetaost, kokt potatis och ärter.

I går kväll åt jag på McDonalds i Borås. Det var gott efter en lång dag i Göteborg.

Igår blev det Tapas på lokal.
Mmmm...pimientos, sparris, vitlöksbröd, gambas och en fantastiskt god lätthalstrad tonfisk med någon slags sojasås. Efterrätt blev crema catalana.
Och så cava-sangria i mängder!

Just nu äter jag ICAs Risotto Champinjon och Parmesan (microrätt) eftersom jag är för bakis för annat :p

Det blev ingen smörgåstårta utan flera sorters kallskuret kött, grönsaker, blandade frukter och ostar.
Bubbelvatten med citronsmak i glaset.
Fyra olika tårtor fanns att välja på till kaffet, jag valde en med hallon och chokladmousse som fyllning och bottnar som påminde om luft.

Man blir hungrig av att knata omkring på snöfyllda lägdor och fota hund, så ugnsgratinerad, fylld paprika med avokadosallad blev det här idag :d

170225_zpsx946bvtg.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka