Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rullarna var goda men mina egna är godare.
Vi brukar ha ett stort fat med mandolinade grönsaker och ibland någon frukt och små skålar med typ räkor och kyckling. Dessa var lite för kompakta, och för stabbigt med mycket nudlar och sallad. Jag saknade min rättika, massa morötter och sånt.
Ok, men kommer fortsätta göra egna.
Dipsåsen var dock trevlig, men åter... min egen är faktiskt bättre. Smakade på alla tre sorterna, BARNET var dock mycket nöjd. Men hur i hela friden har VI fått en avkomma som gillar koriander??

Det låter VÄLDIGT suspekt, vem gillar att äta tvål liksom!? :cautious:

Gjorde lasagne igår som var formidabelt god i delar men på nåt sätt inte så god när jag satte ihop den? :confused:

Skit.

Det blev ingen palak paneer på Delhi idag, eftersom vi hann ombestämma oss tusen gånger och för att inte avlida av hunger tvingades vi brandsläcka med falafel från Jalla Jalla. Delhi får bli en annan gång, @VLMF

Till middag idag grönkålscarbonara.

Käkade svamprisotta, med massa smör i och parmesan på. Så otroligt fruktansvärt gott.
På Stäket i Lund.
Efter att redan när jag parkerat varit vrålhungrig och därefter promerat runt i en timme. I ett hopp om att hitta en resturang som inte var fullsatt så åt jag upp allt på tallriken. Var sprängfärdig. Sällskapet på fyra delade på en chokladfoundant till efterrätt.

Hemma efter fint firande med sambon på Steampunkbaren i Göteborg. Lyckades dricka något för många roliga drinkar (förvisso alkoholfria) som serverades i e-kolvar och rök roligt! :love:
typ5poP.jpg

åt mycket god hamburgare med fenomenala sötpotatisfries till. Sambon åt vildsvinsfajitas som även dom var riktigt bra (tur dock vi varit tillsammans ett tag och det inte var någon romantisk middag för fajitasen inbjöd inte direkt till propert ätande :D). Fick även i mig trevliga vitlöksbröd med en fetaostkräm till. Och även om jag var (och fortfarande är) proppmätt så var jag tvungen att testa deras cheesecake med blåbär och blåbärssås. God! Lite isig, som frusen cheesecake lätt blir, men ändå mycket god. Nu ska jag ramla i säng och vakna upp till första dagen i mitt nya, något äldre, liv :D

(Hittade även en utklädd @mandalaki lurkades runt ute bland toaletterna. Som om jag inte skulle känna igen Mandalaki med hatt?!
30Rg7hr.jpg

Bjuden på middag i storstan av en av mina bästa vänner, Tjoget hette stället. Ostron till förrätt, jag åt två smårätter till huvudrätt (bläckfisk&chorizo och tonfisktartar med kalv och parmesan) och min vän åt grillat lamm. Omnipollo Zodiak IPA till. Jag insåg försent att jag (förutom några tomater och kapris) inte fick några kolhydrater alls så det blev väldigt köttigt. Bläckfisken och tonfisken var bäst! Nu hotellsäng följt av hotellfrukost imorgon :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka