Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade dängt i med en pepparsås!Grattis igen @Killaloe - det är inte för sent att göra en liiiiiten smörgåstårta till kvällsmat!
Jag har fått för mig att jag vill testa quornfilé ikväll, för det har jag aldrig ätit och absolut inte tillagat. Vet inte var denna lust kom ifrån men jag gick och köpte en påse så får vi se. Funderar på att göra hasselbackspotatis till, det var ohyggligt längesen, och någon yoghurtsås med fetaost kanske?
Kvällens middag spikad! Skagenröra-suget kvarstod så mina sista krafter gick åt till att hasa iväg till Melanders fisk. De har suverän skagenröra fullproppad med räkor, men jag adderar citron och peppar. När jag ändå släpat mig så långt (allt är relativt...) blev det nån typ av halstrad lax, lax/pepparrotssnurror och räkbakelser... den sofistikerade varianten av smörgåstårta antar jag.
BARNET ville ha färska vietnamesiska vårrullar, så det köpte vi också. Kyckling, biff och räkor. Till tre personer minst... så nu har vi ett inferno av mat. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte.
Melanders skagenröra är formidabel! Fullproppad med handskalade räkor och rätt lite majonnäs. Med extra citron är den minst lika bra som hemgjord.
Jag har fått grytbitar av vildsvin - ska enligt uppgift vara mör kulting, men vad fasiken gör jag med dem?
Taaaack!! Jag funderade ett tag på att baka mig en smörgåstårta, men kom på andra tankar och låter därför sambon bjuda mig på middag
I dag var det min tur att dra ett strå till familjens husmanskostssatsning den här veckan. (antagligen en reaktion på förra veckans helveggo) . Pytti panna på potatis, persiljerot, morot, lök, lite stark korv och knaperstekt bacon. Ägg, rödbetor, ättiksgurka och GRÖN tabasco. Nu är vi lyckligt mätta igen.