Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pullad kossa från frysen till middag, är dödstrött efter att ha kört upp till fältkontoret pga inte rolig väg så det var lagom insats i köket. Fryser det till inatt blir 45:an riktigt otäck, det var enormt mycket vatten på vägen eftersom snökanterna och tjälen gör att vattnet inte rinner undan.

Skulle laga lite mat igårkväll, till lunchlådor den här veckan. Köpte Garant Pulled vego, tänkte att jag kunde göra lite pitabrödsgrejer med kryddig vego, grönsaker och god sås. När jag öppnar förpackningen luktar det syntetiskt, lite svagt av lösningsmedel eller liknande. Så jag ändrar snabbt planen till att först marinera vegogrejen i min favoritmarinad som brukar funka till allt för att få lite god smak på den (den skulle vara färdigkryddad). Men det blev helt oätbart!! Jag fick slänga hela grejen. VARNING! Köp inte detta! :yuck: Det syntetiska liksom trängde igenom allt.

Panikmaten blev istället min favoritsnabbmat, dubbelvikt omelett med ramslök och fylld med smörstekta gula kantareller från frysen. Och pita-salladen till. Slickar mina sår, det var länge sedan jag slängde mat men å andra sidan var det länge sedan jag köpte halvfabrikat också :mad:

Jag har trott att pikant innebär mer sting medan savoury är något jag tolkat som mer allmänt matigt och smakrikt.:)
Savoury är matigt. Jag är också irriterad på att det inte finns en bättre motsats till sweet.

Har en miljon säsonger av engelskspråkigt Masterchef till grund för mitt påstående.

Efter en veckas ynklighet på grund av sjukdom har jag iaf kommit igång med matlagandet.

De senaste dagarna har bjudit på bland annat lammfärsfyllda zucchinirullar med tomatsås, kycklingfajitas, stekt ris med srirachamarinerad kyckling och lax med spenat och Västerbottenost. Dagens middag bestod av morots- och linsbiffar med sweet chili-stekt potatis, varm fetaost och gräddfilssås.

Efter en veckas ynklighet på grund av sjukdom har jag iaf kommit igång med matlagandet.

De senaste dagarna har bjudit på bland annat lammfärsfyllda zucchinirullar med tomatsås, kycklingfajitas, stekt ris med srirachamarinerad kyckling och lax med spenat och Västerbottenost. Dagens middag bestod av morots- och linsbiffar med sweet chili-stekt potatis, varm fetaost och gräddfilssås.
Zucchinirullarna lät :d recept?

Alltså varje gång jag ser ordet mikrokladdkaka/mikrobulle osv tänker jag en yttepytteliten kaka innan jag kopplar det till MIKRON! Likaså när en på jobbet i lunchrummet sa att det var mikro-kö.

Är nog skadad av alla mikrogram och mikroliter jag läser om på jobbet :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka