Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bjöd föräldrarna på Lotta Lundgrens falska pekinganka -stor succé. Föräldrar jublar över rätter de aldrig provat innan :D Nu ost och rödvin resten av kvällen.

PS! Öppnade ostron själv till förrätt. Dödssvårt trots Youtube-instruktioner. Någon som har ett knep?

Absolut, jag äter ostron någon annan öppnar. Tror att jag eller Partnern ska dö när vi testar själva.

Kolla vad @Killaloe köpte åt mig igår på självaste 34,5-årsdagen!

img_5698_58a7ff84e087c34576f2b0fd.jpg

Åkte genast hem och övade på skinkrosor!

img_5703_58a7ffe89606ee21e4d4c557.jpg

Mamma smsade just och upplyste mig om att jag hade missförstått, det är laxrosor på bilden. Fick förklara läget.

Annars åt jag hemgjord pizza igår, utan skinkrosor men med salami och annan skinka samt lite ädelost.

Kolla vad @Killaloe köpte åt mig igår på självaste 34,5-årsdagen!

img_5698_58a7ff84e087c34576f2b0fd.jpg

Åkte genast hem och övade på skinkrosor!

img_5703_58a7ffe89606ee21e4d4c557.jpg

Mamma smsade just och upplyste mig om att jag hade missförstått, det är laxrosor på bilden. Fick förklara läget.

Annars åt jag hemgjord pizza igår, utan skinkrosor men med salami och annan skinka samt lite ädelost.
Din skapelse tar fenomenet skinkrosor till nya höjder. Den där är så mycket mer köttig, hud- och slemhinnelik än de jag tidigare skådat!

Ikväll lagade jag en rätt som mamma brukade laga till oss som små.

Man köper en påse fransk löksoppa och blandar innehållet med ca 5 dl grädde och lite extra mjölk.
Lägger några quornfiléer (eller kyckling som det egentligen ska vara i receptet) i en ugnsfast form och häller över "såsen". Riven ost över och in i ugnen på typ 200-225 grader i minst 30 min.
Serveras med tagliatelle och en grönsallad.
Enkelt och supergott!

Idag blir det ryggbiff (hittad i billigdisken och sedan lagd i frysen, nu upptagen), roasties, rödbetor i ugn och kryddsmör. Till efterrätt framför TV:n blir det chokladpudding.

Ikväll blir det sen middag. Kycklingklubbor med glaze (dels egen, dela en köpt honungsglaze) och till det klyftpotatis och beasås (eller vad sambon nu köpte för sås när han handlade).

Pizza med enrisrökt bog (rest från igår), riven västerbotten, tomater och babyspenat till middag. Nu blir det kex med morbier och kaltbach, också från igår.

Genomgående tema för dagen: smörgås. Frukost: rågbröd med tahini, äpple och kanel; lunch: rågbröd med stekt ägg, tapenade, ärtskott och paprika; middag: rågbröd med tahini, tapenade, keso och finmandolinad fänkål. Anledning: lättja. Lunchen var medhavd ut i skogen och middagen blev det jag orkade ordna. Frisk luft är så uttröttande för en bortklemad stadsbo.

Nu pistaschnötter, äppelbåtar och bok.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama