Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pukor o trumpeter, någon har en tårta i sin avatar.
ina_dance5.gif

Tack! :)

I kvall ska vi ga ut och ata. Forst blir det nog vinprovning nagonstans (hela omgivningen har ar uppbyggd av vin och ol provning:d) innan vi gar vidare till min favorit restaurant. Jag haller tummarna att vi kan fa ett bord, da det ar Tisdag borde det ju ga kan man tycka, annars gar vi vidare till Stan's lokala bryggeri som ligger precis mitt i sta'n ... och ungefar 2 kilometer hemifran. :cool:

Jag hade som tidigare rapporterat smörgåsmiddag med god vän igår. Och semla! Tiden gick så fort att plötsligt var det dags för henne att kvista hemåt och för mig att hoppa i duschen och jag glömde fullständigt att tänka ut något till middag idag - alltså ta ut något ur frysen. Jag har en så konstig matvecka med rester i måndags, smörgåskalaset igår, bio imorgon så någon sen kvällsmat, bortbjuden på fredag och lördag... ja, det är ingen ordning på någonting.

Dessutom ska jag baka till trettio pers ikväll. Köpepizza har väl aldrig känts mer aktuellt... ;)

Jag blev specialinbjuden till smörgåstårtelunch från företaget vi jobbar mot, omständigheterna ville annorlunda så jag har fått i mig en kokt korv med bröd, en apelsinmer och en marabouchoklad av minsta modell (30g?).
Känner mig varken mätt eller pigg och har ingen aning om när jag får äta nästa gång.
Å i morgon får jag bara äta flytande frukost pga extra koll av nya familjemedlemmen.
Tjoho.

Föll inte till föga för köpepizza, dock färska färdiga hamburgare. Med mögelost och jalapenoketchup blev det gott och lagom. Första gången jag har köpt kött (förutom pålägg, jag har svårt att leva utan salami) sedan nyår tror jag bannemig.

P g a kommunikationsmiss mellan mig och make blev det horriiiiibel efterrätt igår. Han vägde dock upp det genom att baka någon slags chokladfondanter med jordnötssmör till mig, som han sedan serverade med passionssorbet.

Är mycket lättköpt när det kommer till mat, så oerhört belåten nu.

Särbon åker norröver imorgon och jag har fått en förhoppningsvis trevlig flaska rött vin av min släkting för att jag passar hennes sommarstuga så idag är maten vald till vinet :D Oxfilé, klyftpotatis, rödvinssås (till mig), bearnaise (till särbon), stekta champinjoner och edamamebönor i skidor. Inte direkt innovativt men jag blev sugen på lite kött.

Jag blir dubbelt gräsänka ikväll då både sambon och vännen som är på besök har haft mage att göra sina egna planer för kvällen. Utan mig! :mad: Men de ska i alla fall till två olika städer (så vitt jag vet...:cautious:) så någon opassande ROMANGS behöver jag i alla fall inte oroa mig för.

I vanliga fall brukar det gå utför när jag blir lämnad att laga mat åt bara mig själv, men för nuvarande har vi så mycket gott i kylen (trevligt att ha besök så man får en anledning att handla lite extra gott!) att jag känner mig riktigt insiprerad! Det blir nog någon slags fajitas med avocadosallad, jag känner för något kryddigt efter måndagens småmjäkiga gulasch. Sedan gör jag semla av våra hembakade bullar till efterrätt, hade jag tänkt. Sämre torsdagar har jag definitivt haft!

Jag blir dubbelt gräsänka ikväll då både sambon och vännen som är på besök har haft mage att göra sina egna planer för kvällen. Utan mig! :mad: Men de ska i alla fall till två olika städer (så vitt jag vet...:cautious:) så någon opassande ROMANGS behöver jag i alla fall inte oroa mig för.

I vanliga fall brukar det gå utför när jag blir lämnad att laga mat åt bara mig själv, men för nuvarande har vi så mycket gott i kylen (trevligt att ha besök så man får en anledning att handla lite extra gott!) att jag känner mig riktigt insiprerad! Det blir nog någon slags fajitas med avocadosallad, jag känner för något kryddigt efter måndagens småmjäkiga gulasch. Sedan gör jag semla av våra hembakade bullar till efterrätt, hade jag tänkt. Sämre torsdagar har jag definitivt haft!

Jag är också gräshenkling för tillfället, vilket även här brukar betyda matmässig misär! Meeeen, inspirerad av veggo-tråden på Ungdom har jag mixat ihop en rödbetshummus som jag tänkte servera i pitabröd tillsammans med en improviserad mango/kokos/chili/citron-sallad :d. Tröst-Tuborg till maten och finsk sötlakrits som en slags torftig efterrätt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka