Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt oinspirerad just nu och ingen lust att laga mat för tillfället.
Kvällens middag blev en halv avokado med balsamicocreme, flingsalt och chliflakes samt ett kokt ägg med majonnäs och en rostad macka med philadelphia och tomat.
En liten skål med yoghurt och müsli efter det.
Så i princip åt jag väl frukost till middag :p

Pulvermos ar super ackligt :yuck: Sist jag fick det var pa en Italiensk restaurant (och inte var den billig heller) i Stockholm:cautious:
Jag hade inte atit flaskkotletter pa nastan 40 ar men han nu kopt for andra gangen sedan jul. Om man gor dem Sous Vide (https://anovaculinary.com/what-is-sous-vide/) och relativt lang tid ar de super mora och goda. :d Det blir pa Onsdag dock.

I kvall blir det vildfangad stillahavs torsk. Det blir tillagad Sous Vide, till torksen blir det asparagus (ocksa sous vide teknik) jordgubbar (jag hittade sa fina farska jordgubbar billigt idag:p) med balsamic vinaigrette.

Middagen blev inte riktigt vad jag tankt ... for titta vad jag hittade pa min ekologiska mataffar

32050106604_9b702fc114_o_zps0waf5ez3.jpg

Svart trumpetsvamp. :heart Det har jag aldrig sett i en affar forut.

Jag åt rester igår. Dressad pasta, en bit tortilla/frittata/whatever, en stackars kikärtsbiff som låg kvar i kylen sedan sist. Den luktade gott så det var väl ingen fara med den. Ännu en bonus med att äta mest vegetariskt! Gott och kolhydratigt.

Ikväll firar jag Alla Hjärtans Dag (not) med väninna. (Hon är gift så jag tänkte att hon kanske ville göra något med maken, men efter arton år är det tydligen inte så viktigt ;)) Vi bestämde att en lagom ambitionsnivå såhär mitt i veckan är smörgåsmiddag. Jag bakade stekpannebröd igår, har nygjord labneh, krispiga grönsaker och lite andra pålägg redo. Och har tagit fram semmelbullar ur frysen också, som förfest såhär två veckor före fettisdagen.

Jag skulle gärna vilja ha lite inspiration!

Inom kort är det dags för en årligen återkommande DAMMIDDAG i mitt hem. PARTNER brukar vanligtvis laga maten till denna MIDDAG, då vi DAMER är upptagna med annat under dagen.

Men, partner har fräckheten att jobba till kl 19 den dagen! Mycket oflexibel arbetsgivare, pga detaljhandel. DAMERNA och jag kommer troligen hem ungefär kl 18.30, hungriga och trötta. Vad ska jag då laga?

Bäst vore något som i stort sett var klart, och som kunde värmas utan att förlora på det. (En annan gång då jag hade samma problem, tog jag till Boeuf Bourguignone, fast på älg, Élan Bourguignone, som jag hade gjort i ordning dagen före.)

Jag vill helst inte servera enbart kall mat, på grund av årstiden. Vad ska jag ta mig till??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka