Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inför morgondagens storslagna allahjärtansdagfirande har jag köpt en litenliten påse ekologiska geléhjärtansgodisar av granatäpple! Förra gången jag köpte hjärtformat godis var det ekologiska gelehallon i hjärtform, för att fira när äktenskapsbalken blev könsneutral.

Jag höftade ihop någon gulasch-variant men fick vackert ta sötpotatis istället för vanlig potatis p.g.a missförstånd i hushållet. Vi kan ju låtsas att det var meningen att det skulle vara sötpotatis hela tiden.

Fick dra till med lite chili och grejer för att hotta upp den lite då den blev lite mjäkig, förmodligen mycket p.g.a fel sorts potatis. Till detta åt vi tortillabröd som sambon stekte upp i lite vitlöksolja så de blev lite härligt krisp-sega sådär.

Nu probiotika-choklad (det lät så märkligt att jag var tvungen att prova, men smakar mest som vanlig choklad) och te framför Familjer på äventyr.

Förresten, vad mer än risotto brukar man använda torkad karljohansvamp till? Jag fick en enorm påse av min svärmor, så det vore roligt att testa lite.

Tack för tips, jag gick på @Mineur s linje. Eftersom jag inte var så sötsugen, hällde jag venezuelansk rom i marmeladen och tog mig en rejäl skvätt av partners bättre konjakssort. Inte dumt att smutta på medan man PYSSLAR SÅ HUSMODERLIGT.

Härligt! Förstår att du har mycket att stå i inför morgondagens festligheter i kärlekens tecken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka