Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
I forra veckan fick jag reda pa att jag har nagon sorts njursjukdom :nailbiting::meh: sa nu har ett helt nytt regiment startat. Eller nytt och nytt ... jag har bara hittat tillbaka till hur jag lagade mat innan jag flyttade fran South Carolina och borjade ata mycket fast food. Det svaraste ar att halla sig borta fran potassium, det ar forskrackligt sa manga goda frukt/gronsaker som innehaller for mycket av det.:banghead:

I forra veckan fick jag reda pa att jag har nagon sorts njursjukdom :nailbiting::meh: sa nu har ett helt nytt regiment startat. Eller nytt och nytt ... jag har bara hittat tillbaka till hur jag lagade mat innan jag flyttade fran South Carolina och borjade ata mycket fast food. Det svaraste ar att halla sig borta fran potassium, det ar forskrackligt sa manga goda frukt/gronsaker som innehaller for mycket av det.:banghead:

Men fy då! Hoppas den inte är alltför allvarlig och går att hålla under kontroll.

Alltså. Pulvermos. Är det inte rätt...gott? Jag inbillar mig det helt plötsligt. Är jag hipster-pretto som inte äter dylikt?

Jag har bara ätit det en gång (som jag vet, man får väl utgå ifrån att det är pulvermos i diverse utemat och färdigrätter kanske). Största besvikelsen i mitt liv. Första skoldagen. Korv och mos i bamba. Älskar potatismos och hade aldrig varit i kontakt med pulvermos tidigare. Tog väl en rejäl klick kan jag tro. Den smärtan när jag stoppade det äcklet i munnen!

Jag ska nog försöka släppa tankarna på pulvermos:D

(Jag vet faktiskt ine när jag senast åt dylikt. Måste vara i skol-åldern.)

Gårdagens Mästerkocksprojekt:

img_0411_58a16c579606ee5228187d8e.jpg

Fast jag modifierade det hela massor. Det som var likt var potatis och ägg, kan man väl säga. Annars hade jag i svamp och edamamebönor och toppade med lite överbliven lagrad fetaost och lite vanlig riven. Och gott var det ju!

Du håller på med någon sorts regrediering? ;)

Jag tror det. Att äta så lite och begränsat som jag gjort nu har fått mig att gå i barndom tror jag.
Jag drabbas av tankar på mat som vi fick hos farmor (aka den eleganta husmanskostens drottning), torra grillade kotteletter och havregrynsgröt med äppelmos. Typ korv med bröd vore fantastiskt.
Och sushi. Mest sushi, tack och lov.
Men hjärnan är inställd på en smak i taget tror jag, jag kan inte hantera tanken på komplexare saker än så:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka